lampa przód

Pierwszy samochód z laserowymi światła

Pod koniec roku BMW wprowadzi do sprzedaży samochód z laserowymi światłami tym samym stanie się pierwszym producentem seryjnego auta wyposażonego  w tego typu oświetlenie. Modelem wyposażonym w takie światła będzie BMW i8 gdzie w bazowej wersji są światłą LED oświetlające drogę na 300m do przodu. Technologia laserowa pozwoli na podwojenie tego zasięgu przy obniżeniu zapotrzebowania na energię o 30% w stosunku do świateł LED które już i tak są bardzo oszczędne. Reflektory wyposażone w Asystenta Świateł Drogowych wyeliminują przypadki oślepiania nadjeżdżających z przeciwka. Poza ograniczaniem poboru prądu, laserowe światła BMW oświetlają drogę w wyraźnie bardziej intensywny sposób, bez jednoczesnego nagrzewania otoczenia. Diody laserowe są 10-krotnie mniejsze od konwencjonalnych diod świetlnych, pozwalają więc ograniczyć nie tylko przestrzeń potrzebą na cała instalację, ale i masę. Wielkość powierzchni odbłyśnika w porównaniu ze światłami LED można więc zmniejszyć 10 razy. Wysokość odbłyśnika natomiast z dotychczasowych 9 cm została obniżona do mniej niż 3 cm. Światło lampy laserowej jest ekstremalnie jasne, o barwie słonecznej, co ludzkie oko postrzega jako przyjemne. Kilka wysokowydajnych diod emituje silnie skupiony strumień poprzez specjalne soczewki na fluorescencyjną substancję fosforową wewnątrz lampy, a substancja ta z kolei przekształca promień w wyjątkowo jasne białe światło, 10-krotnie intensywniejsze od emitowanego przez konwencjonalne źródła światła. Ze względu na to, że emitowany przez laserowe diody strumień światła jest bardzo intensywny i właściwie idealnie jednorodny, wydajność całego systemu jeszcze bardziej rośnie. To kiedy ta technologia zawita do zwykłych aut?