ciaza

Co powinna jeść kobieta w ciąży?

„Jest was dwoje, więc powinnaś jeść za dwoje” to najczęściej słyszą kobiety, które spodziewają się dziecka.. Otóż nic bardziej mylnego!! Dieta kobiety w tym stanie co prawda powinna się nieco różnić od zwykłej ale nie wolno wpadać w panikę w chwili gdy zauważymy że nie ma się większego apetytu niż zazwyczaj.

Ważne jest natomiast by dostarczyć organizmowi odpowiednich witamin, dla prawidłowego rozwoju płodu. W jadłospisie powinny się znaleźć witaminy z grupy B oraz E . Stąd też namawia się Panie do jedzenia orzechów, produktów pełnoziarnistych czy wątróbki.

Każda kobieta, nie tylko ciężarna powinna zadbać by rano zjeść obfite śniadanie, które daje energię na resztę dnia, nie zapominając przy tym o dwóch ciepłych posiłkach w porze obiadowej oraz lekkiej kolacji.

Pamiętaj, podczas ciąży w twoim organizmie zachodzi dużo zmian, które powodują że powinnaś teraz w szczególny sposób zadbać o swoje zdrowie. Poniższa tabela wskazuje co może, a co nie powinno znajdować się na talerzu kobiety oczekującej dziecka.

TAK

NIE

  • Ryby

  • Mięso i wędliny

  • Warzywa

  • Owoce

  • Mleko i przetwory mleczne

  • Oleje roślinne

  • Produkty zbożowe

  • Kasze

  • Zupy instant,

  • Konserwy mięsne

  • Napoje gazowane

  • Kawa

  • Mocna herbata

  • Alkohol

  • Surowe mięso i ryby

  • Sery pleśniowe

Każda przyszła mama jest wstanie wybrać dla siebie coś co lubi, a odpowiednia dieta pomoże organizmowi przetrwać ten okres pełen zmian.

A więc drogie Panie… Zdrowia!

Paula E. Siedlecka