passat

Nowy VW Passat już w przedsprzedaży.

Ruszyła przedsprzedaż nowego VW Passata. Ósma generacja modelu w wersji bazowej kosztuje 90 790 zł. Czy przed polskimi salonami Volkswagena ustawią się kolejki?

Volkswagen Passat to jeden z najważniejszych modeli niemieckiego producenta. Od ponad 40 lat jest udoskonalany, każda kolejna generacja wnosiła coś nowego do segmentu, wyznaczała standard w swojej klasie. Nie inaczej jest tym razem, Passat B8 to nowe silniki, mniejsza masa, nowe technologie multimedialne, szereg asystentów i systemów wspomagania. Całość będzie wyznaczała kierunek w jakim będą zmierzać auta segmentu D.

Silniki i skrzynie

Początkowo paleta silnikowa będzie stosunkowo skromna, jak na VW. Jeden silnik benzynowy, 1.4 TSI (125 KM), i cztery silniki diesla, 1.6 TDI (120 KM) oraz 2.0 TDI o mocach 150, 190 i 240 KM.

Silniki o najmniejszej mocy (120 i 125 KM) są oferowane jedynie z 6-biegową manualną skrzynią biegów. 150-konna jednostka może współpracować z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG. 2.0 TDI o mocy 190 KM jest oferowane jedynie z DSG.

W przedsprzedaży, najmocniejszą jednostką z którą oferowany jest nowy Passat, jest 2.0 TDI o mocy 240 KM. To potężny silnik bi-turbo, który oferuje dużą moc i duży moment obrotowy – 500 Nm. Topowa jednostka napędowa współpracuje z 7-biegowym DSG. W tej wersji seryjnie jest montowany napęd na wszystkie koła 4MOTION.

Każdy z przedstawionych silników spełnia normę emisji spalin Euro 6, aż o 20 % udało się ograniczyć w nich zużycie paliwa i tym samym emisję CO2. Bez względu na moc, obecny jest system Start-Stop i tryb rekuperacji. Z czasem, paleta silnikowa będzie się powiększać, ostatecznie w ofercie znajdzie się 10 silników o mocy od 120 do 280 KM.

Systemy multimedialne i wspomagające

Wśród nich warto wymienić m.in. Active Info Display (w pełni cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny zastępujący zegary), czy wysuwany wyświetlacz Head-up. Z systemów wspomagających najciekawsze wydają się: Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz rozpoznający pieszych, Emergency Assist (zatrzyma samochód w przypadku zaśnięcia bądź zasłabnięcia kierowcy), oraz asystent jazdy w korkach.

VW Passat – ceny

Nowy Passat będzie oferowany w wersjach Limousine (od 90 790 zł) i Variant (od 95 190 zł), które będzie można wyposażyć w jedną z trzech wersji wyposażenia – Trendline, Comfortline i Highline. Standardem jest m.in. trzystrefowa klimatyzacja, system radiowy Composition Media, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, wspomniany już Front Assist, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash oraz elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold.

Lista dodatków w które dodatkowo można wyposażyć Passata jest długa. Wiele z nich zawiera pakiet Business, z ważniejszych można wymienić system nawigacji satelitarnej Discover Media, reflektory LED, system Dynamic Light Assist czy światła przeciwmgielne. W zależności od wybranej wersji wyposażenia, pakiet Business będzie kosztował 3 690 zł (wersja Comfortline) lub 2 990 zł (wersja Highline).

Pierwszy Passat B8 zjedzie z taśmy produkcyjnej w listopadzie tego roku.