superbowl

Miliony dolarów za Super Bowl

Rozgrywki NFL na polskim podwórku nie są aż tak popularne, jak za oceanem. Najbardziej wyczekiwane rozgrywki na kontynencie amerykańskim właśnie się odbyły. 49. Finał Super Bowl wygrała drużyna New England Patriots. Wynik spotkania z Seattle Seahawks to 28-24.

Drugi raz, w prawie 50-letniej historii, mecz rozegrano w Glendale w stanie Arizona, na stadionie University of Phoenix Stadium. Obiekt może pomieścić 78000 widzów. Wczoraj wypełniony był szczelnie po brzegi. Szacuje się ze transmisję telewizyjną obejrzało ponad 100 mln ludzi.

Choć sport powinien być najważniejszy, to jednak pieniądze też odgrywają ogromne znaczenie. Podczas transmisji telewizyjnej tych rozgrywek, czas reklamowy osiąga niebotyczne ceny. Czy w tym roku Stacja NBC, która transmitował finał, zarobi najwięcej? Zapewne tak. 30 sekundowy spot osiągnął w tym roku cenę 4,5 mln. dolarów.

Marketingowy luksus, na których nie wszystkich stać

Na taki luksus marketingowy pozwoliły sobie następujące marki: BMW, Kia Motors, Nissan, Toyota, Lexus, Mercedes-Benz, WeatherTech, Victoria’s Secret, Skechers Weight Watchers, Anheuser-Busch, Coca-Cola, Doritos, Pepsi, Snickers, Skittles, Avocados from Mexico, Newcastle Brown Ale, Nationwide, TurboTax, GoDaddy, Microsoft, Wix, Squarespace, Dove Men+Care, Loctite, Mophie, Carnival, E!, McDonald’s, Xfinity, Golfnow, Mountain Dew, P&G Allways, USA Network, T-Mobile, Radius Fitness, Chevrolet, Subway, Reebok, Verizon Wireless, Pizza hut, Esurance, Fiat 500x, Discover, Geico, Sprint, Dodge, Jublia, Jeep, Lactite Glue.

Zakładając, że cena nie podlegała negocjacji w przypadku wykupienia większej ilości czasu, stacja zarobiła ponad 400 mln dolarów. Szacunkowe wyliczenie nie obejmuje reklam producentów filmowych i kampanii społecznych oraz programów emitowanych przez stację NBC (autopromocji).

NFL w Polsce

Ciekawe czy NFL w polskim wydaniu też kiedyś będzie cieszyło się taką popularnością? Na chwile obecną futbol amerykański to wielka pasja zawodników na starym kontynencie. To, jak bardzo kochają ten sport, możecie zobaczyć w filmie Niepowstrzymani. Jego premiera miała miejsce w HBO przed finałem Super Bowl. Jeżeli komuś nie udało się obejrzeć filmu w pokazie premierowym są jeszcze kolejne emisje:

HBO 2:
4-02-2015 23:05
07-02-2015 2:15
11-02-2015 1:35
7-03-2015 20:45
HBO:
25-02-2015 4:45
05-03-2015 2:25

Sport zrodzony z pasji, robiony dla pasji, czeka na kolejnych sponsorów tu w kraju.

Poniżej zwiastun filmu Niepowstrzymani:




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.