Renault Megane GT

RENAULT MEGANE GT, SKRZYNIA DWUSPRZĘGŁOWA DCT

Renault Megane GT

Renault GT, czyli kawał dobrej historii gdzie profesjonalny sport samochodowy przychodzi do zwykłego kierowcy by dać poczucie radości ale i bezpieczeństwa. Poprzednia wersja Renault Megane GT była typowym Coupe, obecna wpisuje się w nowe trendy i jest hatchbackiem jak Golf GTI czy Seat Leon. W Renault Megane GT było zawsze ucywilizowaną wersją RS tyle, że RS w wersji Coupe bo tylko takie nadwozie było do dyspozycji był jedyną opcją karoserii. Obecnie nie znamy nowego Megane RS, ale jedno jest pewne, nadal możemy czerpać z bogatego doświadczenia Renault w sportach motorowych. Jest to jeden z czołowych producentów startujących w F1 i mający ogromne sukcesy a zatem i doświadczenie.

Inżynierowie Renault postanowili wyposażyć Megane GT we wszystkie koła skrętne, koła tylnej osi wychylają się o 4o w przeciwnym kierunku do skrętu osi przedniej do prędkości 80km/h. To daje bardzo poprawioną manewrowość, natomiast powyżej wymienionej prędkości koła skręcają o taki sam kąt, jak w pierwszym przypadku ale w tym samym kierunku co koła przednie, daje to fantastyczną trakcję jakbyśmy jechali wbrew sile odśrodkowej. Auto nie wlecze za sobą tylnej osi ale wraz z nią przejeżdża zakręt, różnica jest taka, że w testach szybkiego slalomu z pachołkami 18 metrowymi daje to większą o 6% prędkość przejazdu, czyli mając niezbyt mocny silnik zbliżamy się do wyników aut supersportowych. Jest to niebezpieczne dla tych co przyzwyczają się do takiej trakcji w Renault Megane GT i przesiądą się np. do Seata Leona, może być kłopot bo to co dla GT jest dopuszczalne innego hatchbacka może kosztować wyrzucenie z zakrętu.

Renault Megane GT

Renault Talisman 1,6 TCe 150 KM 7EDC  również posiada mechanizm 4-controll przeczytaj koniecznie

A teraz okiem technicznym

Silnik/skrzynia

O ile trakcja jaką obecnie dysponuje Renault Megane GT jest niezwykła to zdecydowanie jest lepsza od bardzo dobrej poprzedniczki. Renault uległo czarowi downsizingu i dopuściło się zmniejszenia pojemności z 2.0 do 1.6L. Jestem tym głęboko zawiedziony, bo przy takim zawieszeniu i takiej trakcji gdyby moment obrotowy i moc pozostały na tym samym poziomie to konkurencja mogłaby iść do kąta. Niby nie ma co narzekać bo 7s do 100km/h jest wynikiem godziwym, ale w obecnych czasach kiedy konkurencja idzie do przodu również z mocą jest to zabieg niezrozumiały. Rozumiemy, że ekologia, niskie spalanie ale może jeśli ktoś chce by auto mało paliło to niech kupi 1,2 TCe 130KM i już a GT to ma być GT!!! 205KM przy 6000 obr/min i jedynie 280 Nm przy 2400 obr/min to trochę mało ale za to silnik mimo, że jest turbodoładowany kręci się do 7 tys obr/min co jest miłym zaskoczeniem. Nagrodę za skromny motor mamy 7DCE, czyli skrzynie o siedmiu przełożeniach, wyposażoną w dwa suche sprzęgła które działają jak marzenie. Tak do skrzyni nie można się przyczepić, a konkurencja nawet ta najlepsza może zazdrościć jaj szybkości reakcji i czasu potrzebnego  do faktycznej zmiany przełożenia. W trybie RS mam wrażenie, że nawet na mrugnięcie oka nie ma przerwy w dostarczaniu momentu obrotowego na koła.

Renault Megane GT

Zawieszenie/koła/hamulce

Koła o dość powszechnym rozmiarze w tego typu autach bo 225/40×18, oczywiście nam to nie przeszkadza bo przy systemie 4control oraz aktywnym zawieszeniu auto zachowuje się jak bolid, a to przy normalnej eksploatacji oznacza zwiększone bezpieczeństwo. Hamulce z tyłu, tarcze z przodu, tarcze wentylowane działają bez zarzutu nawet przy hamowaniu z dużych prędkości w gorący letni dzień. Zawieszenie z przodu to nieodzowne kolumny McPherson z trójkątnym wahaczem u dołu, natomiast tył to półsztywna oś skrętna, oczywiście aktywne amortyzatory oraz skrętne tylne koła systemu 4control. W tym wszystkim brakuje nam aktywnego zawieszenia, gdybyśmy mogli zmieniać charakterystykę amortyzatorów i mogły być trochę miększe jak obecnie, a w trybie sport trochę twardsze to byłoby akurat.

Poprosimy więc możliwość wyboru, DODAJCIE W OPCJI AKTYWNE ZAWIESZENIE PROSIMY!!!

Renault Megane GT

Ekonomia

Jazda w normalnych miejskich warunkach skutkuje zużyciem na poziomie 7,5L/100km, natomiast wypad za miasto z przepisową prędkością 90km/h to 4,9L/100km, tyle że tak się nie jeździ. Realne zużycie w trasie z prędkością drogo ekspresowej to ok 6,8L/100km, natomiast jeśli sobie chcemy poszaleć to niestety apetyt benzynowej jednostki gwałtownie się wzmaga, nawet do 11L/100km. Przyznam udało nam się to nawet przekroczyć ale… jedźmy przepisowo, będzie to z ulgą dla naszego portfela. Jest FUN auto raduje duszę i ciało, daje poczucie jazdy bardziej sportowym autem niż jest a przy tym linię ma piękną…

Renault Megane GT

Renault Megan GT- babskim okiem

Jak mówią Francuzi „…Renault Megan i wszystko pod kontrolą”. I właśnie tak jest, za kierownicą Renault Megan prowadzenie auta jest nie lada przyjemnością i doświadczeniem. Dzięki niemu nasze podróże i te duże i te małe są prostsze a jednocześnie ciekawsze. Wnętrze samochodu nie jest przeładowane przyciskami i guzikami a jednak czuje się nową technologię.  Jednym z ważnych elementów nowej technologii jest system wspomagania przy ruszaniu pod górę. Drogie Panie czy chociaż raz każda z nas ruszając pod górę nie zastanawiała się czy zdąży zanim jej samochód lekko stoczy się do tyłu, a za naszym autem stoi kolejny. Oczywiście pewnie nigdy nam to się nie zdarzyło, ale co najmniej kilka razy uruchomił się taki alarm z tyłu głowy. Teraz drogie Panie zapomnijcie bo problem znika bezpowrotnie, dodatkowo samochód ma obraz z kamery wyświetlany na ekranie systemu    R- Link Evolution. Jest to uzupełnienie dźwiękowego systemu wspomagania parkowania przedtem i tyłem. Kolejna bardzo istotna rzecz to  klucz do samochodu, którego już nie musimy szukać w naszych torebkach, wystarczy aby w niej był a nasze auto same się zamknie i samo otworzy, jest jednak jeden warunek nasza torebka musi nam towarzyszyć. Wszyscy wiemy, że w damskiej torebce jest wszystko a na dodatek to czego szukamy jest zawsze na końcu można więc stwierdzić, że  ten system jest naprawdę trafny. Obecna technologia stawia na bezpieczeństwo nasze i najbliższych, tak też jest w tym modelu Renaulta. Skutecznie chroni wszystkich pasażerów i zmniejsza ryzyko poważnych obrażeń. Auto posiada również Visio System o którym mówią „anioł stróż”, to system nowej generacji który ostrzega za pomocą sygnałów dźwiękowych i świetlnych.

 

Nam zostaje życzyć szerokiej drogi i bezpiecznej podróży

Renault Megane GTRenault Megane GTRenault Megane GT

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.