test golfa bluemotion

VOLKSWAGEN GOLF BLUEMOTION 1,4 TSI DSG

VOLKSWAGEN GOLF BLUEMOTION
test golfa bluemotion

test golfa bluemotion

 

Kolejna edycja Golfa najlepszego projektu Giorgietto Giugiaro to oczywiście evolucja, każda następna odsłona Golfa to bardziej lifting czy restylizacja niż kompletnie nowa odsłona. Okazuje się jednak że taka strategia przynosi efekty bo czy jesteśmy znudzeni wizerunkiem Golfa? Chyba nie bo jest najlepiej sprzedającym się autem w Europie od czasów kiedy został wprowadzony na rynek, tyle lat pozycja nr 1 to absolutny wyczyn marketingowy. Potem oczywiście było całe mnóstwo naśladowców i nawet jeśli udawało im się od premiery na parę miesięcy zdetronizować Golfa to jednak w efekcie końcowym okazywało się że na dłuższą metę jest to niemożliwe. Wsiadając do piliftingowego Golfa edycji VII nie porwała nas stylizacja, nie mieliśmy drżenia rąk, okazało się dopiero w dłuższej trasie kiedy w kilka osób byliśmy zajęci rozmową że czas upływa i… ? I nie czujemy zmęczenia, rozdrażnienia hałasem czy jakichkolwiek niedogodności, auto skrojone na miarę? Chyba tak, to jest sekret Golfa, jak go poznamy nie chcemy nic innego i niech inni tak spróbują, spróbują tak zbudować auto żeby było wymarzonym tłem podróży, niedominującym uwagi ale naturalnie przyjaznym.

test golfa bluemotion

test golfa bluemotion

A teraz okiem technicznym
Silnik/skrzynia

Oczywiście testowaliśmy najpopularniejszą wersję silnikową 1,4 TSI czyli doładowane turbiną cztery cylindry generujące 150KM i kręcące się gdzieś do 6000 obr/min. Silnik wytwarza 250 Nm momentu obrotowego ale już 80% jest dostępna przy 1200 obr/min, taki wynik to nawet nie wszystkie diesle osiągają. Jeśli do tego dołożymy system odcinania 2 cylindrów w trakcie stabilnego obciążenia a o takie dba siedmiobiegowy dwusprzęgłowy automat to ekonomie mamy bardzo dobrą wraz z dynamiką. Mamy 4 tryby pracy naszego auta Eko, Normal, Sport i Individual, w trybie Eko system dąży do tego by silnik pracował w dolnym zakresie obrotów dbając maksymalnie o ekonomię natomiast tryb Sport to największe osiągi. Dla każdego coś innego, my mieliśmy prawie zawsze Sport a i tak ekonomia była zachwycająca.

test golfa bluemotion

test golfa bluemotion

 

Zawieszenie/koła/hamulce

Oczywiście w zawieszeniu przełomu nie ma, MacPhersony z przodu i wielowahacz z tyłu to dobre sprawdzone rozwiązanie, hamulce tarcze z tyłu i wentylowane tarcze z przodu zapewniają krótką drogę hamowania na każdej nawierzchni. Koła niskoprofilowe 225/40×18 to prawie jak w sportowym aucie, taki zestaw powoduje że mamy dobry komfort jazdy trochę z kompromisem w kierunku bezpieczeństwa. Jak dla mnie to idealne rozwiązanie, dla tych co uwielbiają miękkie komfortowe zawieszenia przypominam że w krytycznych sytuacjach na drodze mają dużo mniejsze szanse uniknięcia kolizji niż w przypadku tego mniej komfortowego ale pewniejszego w prowadzeniu zawieszenia sportowego.

test golfa bluemotion

test golfa bluemotion

Ekonomia

Ekonomia bez zarzutu, w trasie średnie spalanie z Warszawy do Gdyni jadąc siódemką zgodnie z przepisami(jakie to nudne) wyszło 5,4 l/100km. Jest to wynik z normalnej jazdy, z powrotem pozwoliliśmy sobie na swawolniejszą jazdę ale i tak wyszło 6,1 l/100km najgorzej było w warszawskich korkach choć i tak wyrabialiśmy się w 7 l/100km.

test golfa bluemotion

test golfa bluemotion

Golf 1,4 TSI – babskim okiem

Golf to jeden z najpopularniejszych modeli volkswagena, jaki jest każdy widzi. Każdy nowy model wygląda jak jego poprzednik tylko w ulepszonej wersji. Dlaczego? Być może z szacunku dla swoich fanów, których golf bez wątpienia ma i to dużo. Obecny model różni się nieco kształtem, jest po prostu mniej kanciasty od poprzednika, posiada światła w technologii  LED, wnętrze  auta nie jest ani ekstrawaganckie ani super eleganckie, ale w tym przypadku nie postrzegamy tego jako wady, gdyż bez trudu znajdziemy odpowiedni przycisk do wymaganych przez nas ustawień. Ilość przycisków nie jest przesadzona i znajdują się bezpośrednio pod ręką. Oznacza to że obsługa tego niemca jest prosta i nieskomplikowana. W trasie auto sprawdza się po prostu dobrze, zapewnia nam dość wysoki komfort jazdy, jeżeli dołożymy do tego ekonomię to okaże się że możemy wyciągnąć bardzo pozytywne wnioski. Oprócz małych zmian w wyglądzie nasz golf stał się bardziej „fit”, pomimo skończonej czterdziestki stracił sporo na wadze, od swoich narodzin będzie to około 100 kg. Zapewne nowa waga oraz nowa technologia jest tajemnicą obecnej ekonomii. Bezpieczeństwo w tym przypadku jest również na wysokim poziomie, komplet poduszek, pełne informacje dla kierowcy w tym również ocena pracy i zachowanie kierowcy. To kolejny samochód który pierwszy poinformuje cię o twoim zmęczeniu.

test golfa bluemotion

test golfa bluemotion

Nam nie pozostaje nic innego jak życzyć szerokiej drogi i bezpiecznej podróży.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.