infiniti-00_00_14_06-still001-735x400

INFINITI QX30 D CROSSOVER PREMIUM

Infiniti QX30 D

 

 

Infiniti QX30 D

Infiniti QX30 D

Kiedy w 1989 roku Infiniti narodziło się jako marka premium Nissana dla potrzeb rynku amerykańskiego nie planowano ekspansji poza USA. Szybko okazało się że podobnie jak Accura Hondy czy Lexus Toyoty zdobywa rynek kosztem niemieckich marek. Okazało się że Audi, BMW czy Mercedes w konfrontacji z japońską technologią ale i ceną zaczynają przegrywać. Na amerykanach nie robi wielkiego wrażenia niemiecka bufonada, oni są pragmatyczni i nie zapłacą za bzdury i to niepotrzebne. Po zrobieniu porządku z niemiecką konkurencją w USA Infiniti postanowiło wejść na rynek europejski. O zgrozo wsparciem technologicznym dla Infiniti jest Mercedes bo Q30 i QX30 jest spokrewniony z klasą A.

Ciekawe jest to że QX30 jako bliźniak GLA jest przyjeniejszy, lepiej wykonany i tańszy od Mercedesa. Niestety Niemcy mają finezję chłopów bawarskich i do dziś w markach premium np. na desce rozdzielczej montują plastiki imitujące drewno. Taki specyficzny smaczek dyzajnersky!!! Infiniti tak sprytnie zagrało że trzeba znawcy by odkryć elementy z Mercedesa dzięki czemu możemy się czuć naprawdę wyjątkowo.

Infiniti QX30 D

Infiniti QX30 D

A teraz okiem technicznym

Silnik/skrzynia

Infiniti QX30 jakie testowaliśmy zostało wyposażone w klasyczny zespół napędowy Mercedesa, czyli bez polotu ale solidnie. Nie porywa nas ani kultura pracy diesla 2.2L ani skrzyni dwusprzęgłowej. Silnik ma 170KM ale za to już przy 3400 obr/min i moment 350Nm w zakresie pomiędzy 1400-3400 obr/min. Te wartości powodują że silnik nawet przy dynamicznej jeździe nie musi być kręcony do 4000 obr/min więc nie wyje. Diesle nie lubią takich obrotów ze względu na charakter swej pracy, nawet te z wtryskiem bezpośrednim. Skrzynia ma siedem przełożeń i pracuje w trybie eko, sport lub manual. Nic porywającego ale… pracuje płynnie nawet z szybkim kick-downem a potem odpuszczeniem. Tego testu większość automatów nie zdaje.

Infiniti QX30 D

Infiniti QX30 D

Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie z przodu kolumny McPhersona z tyłu wielowahacz więc raczej sprawdzone w wielu Mercedesach. Takie zawieszenie jest małym kompromisem w kierunku jednak sportowego zachowania się samochodu. Hamulce bez rewolucji z tyłu tarcze z przodu dodatkowo wentylowane. Koła 235/50×18 typowe dla crossovera z aspiracjami sportowymi dające możliwości sportowe przy resztkach komfortu. Ostateczne wrażenie jest takie że ten komfort jest niezły a trzymanie drogi bardzo dobre.

Infiniti QX30 D

Infiniti QX30 D

Ekonomia Infiniti QX30 D

Jak na auto ważące ponad półtorej tony to zużycie średnie na poziomie 6,7l/100km jest przyzwoitym wynikiem. W trasie nie da się tym autem jechać wolno bo komfort i wyciszenie skłaniają by na tempomacie na autostradzie wbić mu 150km/h. Auto ma aktywny tempomat więc śmiało, wtedy z trasy wyjdzie nam 7,3l/100km ale gdybyśmy tak oszaleli i wbili 90km/h to możemy liczyć na 4,7l/100km. Pamiętajmy że auto ma napęd 4×4 więc te wyniki już dla ośki są dobre a tu!

Infiniti QX30 D

Infiniti QX30 D

Infiniti QX30 D babskim okiem

Infiniti zawsze dumnie prezentuje się w salonach w Genewie zwłaszcza Infiniti QX30 D. To luksusowy japończyk który dzięki wyższej pozycji siedzeń oraz napędu na wszystkie cztery koła pozwala poczuć się jak w pięknym terenowym aucie. Dzięki dużym oponom oraz małym prześwitom  w nadkolach, nadwozie wydaje się szersze i mocniejsze. Całościowo stylizacja wozu robi wrażenie stylowej, solidnej, twierdzy na kółkach. Dzięki temu podróżni czują się bezpieczni i chronieni wewnątrz. Możemy się więc domyślać że Infiniti w badaniu bezpieczeństwa przeprowadzonego przez Euro NCAP uzyskało 5 gwiazdek jak również otrzymało tytuł najbezpieczniejszego samochodu rodzinnego 2015r. Auto zapewnia maksymalną ochronę również najmłodszych pasażerów, jeżeli system wykryje zamontowany fotelik dziecięcy plecami do kierunku jazdy, przedni airbag odłączony jest automatycznie.

Auto posiada tak mnóstwo detali, że trudno je wymienić ale jedno jest pewne sprawiają one że samochód jest po prostu śliczny, zachwyca kształtami oraz wykończeniem. Wyprofilowane fotele oraz tylna kanapa obszyte są najlepszą gatunkowo skórą z kontrastującym szwem. Relingi dachowe oprócz funkcji praktycznej spełniają też estetyczną. Na pokładzie jest również system In Touch, dzięki któremu można dzwonić bez odrywania rak od kierownicy, mamy możliwość wysyłania maili oraz smsów. Drogie Panie ten samochód to cudna „zabawka” i jakiekolwiek kryteria oceny byśmy nie ustalili Infiniti zawsze zajmie najwyższe miejsce. Krótko mówiąc to samochód który bardzo chciałabym mieć, może kiedyś?

Wam życzymy szerokiej drogi i bezpiecznej podróży.

Infiniti QX30 D

Infiniti QX30 D

 

Infiniti QX30 D

Infiniti QX30 D

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.