ski-tyrtr

Ćwiczenia przed wyjazdem

sport-285773_960_720

Ćwiczenia przed wyjazdem

Ćwiczenia przed wyjazdem narciarskim są ważniejsze niż nam się wydaje! Cześć z nas wybiera się w najbliższym czasie w góry aby rozpocząć sezon narciarski. Wszystko wygląda pięknie – mamy swoje ukochane narty, nowe gogle i czujemy rozpierającą energię. Z reguły jednak w tym wszystkim zapomina się o przygotowaniu fizycznym, a to jest nie mniej ważne niż sprzęt do zjeżdżania.

Należy sobie uświadomić, że mięśnie wykorzystywane w narciarstwie pracują w pełni tak samo jak para nart – czasem tylko TYDZIEŃ – DWA W ROKU. I to pracują bardzo intensywnie, bo przecież cały czas na wyjeździe trzeba wykorzystać, a jeździmy oczywiście „już od wielu sezonów”, „bardzo dobrze”, itp.

To potencjalnie bardzo groźna sytuacja. Takie nieużywane mięśnie poddane intensywnemu wysiłkowi to murowana kontuzja, która może być początkiem wieloletniego problemu. I nie mówimy tutaj o „zakwasach” tylko o znacznie gorszych przypadkach!

Aby zniwelować zagrożenie konieczne jest, na jakiś czas przed wyjazdem, wprowadzenie ćwiczeń wzmacniająco- rozciągających, głownie dolnej części ciała.

Idelane są różnego rodzaju PRZYSIADY, KRĄZENIA KOLAN, jak najszersze WYMACHY NÓG, POZYCJA NARCIARSKA, którą trzeba wytrzymać kilka razy po minucie. Na siłowni będą to ĆWICZENIA WZACNIAJACE KOLANA, ŁYDKI, UDA i MIĘŚNIE ODWODZICIELI. Już codzienna rozgrzewka polegająca na kilkunastu – kilkudziesięciu przysiadach po tygodniu pozwoli na wprowadzenie przysiadów pogłębionych, z zatrzymaniem, lub z wyskokiem. Istotne są również ćwiczenia na całe ciało, wykonywane regularnie minimum na tydzień przed wyjazdem!

Te porady wydają się banalne i oczywiste, ale jednak większość osób o nich zapomina. Żeby nie było nudno, namawiamy gorąco do poszperania w internecie, na Youtube jest sporo filmów pokazujących jak ćwiczyć w ciekawych programach trenningowych.

Takie pół godziny dziennie przed wyjazdem pozwoli wam cieszyć się całym dniem na nartach bez bólu i kontuzji. Nie zapomnijcie też o rozgrzewce przed samą jazdą!




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.