Infiniti Q70 HYBRID

Infiniti Q70 HYBRID

Infiniti Q70 Hybrid

Test Infiniti Q70 HYBRID nie jest hybrydą jedną z wielu ale autem mającym prawie 400KM i przyspieszającym do setki w trochę ponad 5s choć wygląda na szacowną limuzynę. Przy tym wszystkim choć waży prawie 2 tony pali poniżej średnio 10L/100km.

Infiniti Q70 HYBRID

teraz okiem technicznym

Infiniti Q70 Hybrid

To chyba najmocniejsza hybryda dostępna na polskim rynku, podstawą napędu jest znany z Nissanów ale i z Renault Laguny V6 3.5L. Jest to przez lata stosowania w różnych samochodach dopracowany i bezawaryjny silnik benzynowy generujący 305KM i 350Nm momentu obrotowego. Silnik oczywiście jest atmosferyczny bo cały sens hybrydy to prostota układu benzynowego, prostota i taniość. Silnik elektryczny ma 67KM i generuje 270Nm i to wszystko spina 7 biegowy automat hydrokinetyczny. Bardzo naturalnym rozwiązaniem jest zblokowanie silnika elektrycznego z benzynowym przed skrzynią biegów.

Silnik elektryczny poza funkcją generatora jest też rozrusznikiem więc z taką mocą rozruch V6 jest aksamitny i niezauważalny. Na silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów z prędkością do 100km/h ale ta hybryda zaskakuje współpracą jednostek w trybie SPORT. Wtedy szacowna limuzyna rozpędza się do setki w trochę powyżej 5s i zostawia zdziwione WRX czy inne BMW. Najciekawsze jest to że przy dużych prędkościach przyspieszenie jakby nie miało końca i nie słabło.

Infiniti Q70 HYBRID

Infiniti Q70 Hybrid – Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie z przodu jest dwuwahaczowe z tyłu wielowahacz, hamulce tarczowe wentylowane na obu osiach, koła 245/50×20. O ile system napędowy posiada trzy tryby pracy, SNOW, NORMAL i SPORT to niestety mankamentem jest brak regulacji twardości zawieszenia. W samochodzie premium i to w topowej wersji taki brak jest trudny do wytłumaczenia. Na szczęście zawieszenie jest zestrojone w kierunku sport, tak musi być ponieważ auto ma ogromne przyspieszenie i jazda powyżej 200km/h jest chlebem powszednim.

Infiniti Q70 HYBRID

Infiniti Q70 Hybrid – Ekonomia

Samochód waży 1900kg i robi w około 5s setkę ale zadowala się naprawdę niewielkimi ilościami paliwa w porównaniu z konkurencją. Średnie zużycie z testu to 8,9l/100km ale można się uprzeć i zejść do 7,5l tylko po co skoro mamy prawie 400KM do dyspozycji. Jazda z prędkością 160km/h pochłania jedynie 11l/100km więc można bez skrępowania pohasać po autostradzie. Zważywszy że wyciszenie samochodu jest bardzo dobre szybka jazda na długie dystanse jest radością. Ja jak dziecko bawiłem się jazdą, przy 140km/h wbijając pedał w podłogę auto wyskakuje do przodu z szalonym temperamentem, jest FUN.

Zobacz również: Infiniti Q50S Hybrid nagrodzone w kategorii napędu alternatywnego




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.