Nissan Navara NP300

NISSAN NAVARA NP300

Nissan Navara NP300, test w terenie auta 4×4…

Nissan Navara NP300

Nissan Navara NP300  – Silnik/skrzynia

Silnik to 2.3L czterocylindrowy turbodiesel nowej generacji legitymujący się 190KM mocy i 450Nm momentu co wystarcza do wszystkiego. Jeśli jednak nie wystarczy to mamy reduktor razem z blokadą i 4×4 wtedy mamy ponad 900Nm na kołach a to wyrwie blok z fundamentów. Silnik ma moc maksymalną już przy 3600 obr/min i to wszystko jest połączone z siedmiobiegowym automatem ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Takie sprzęgło nie rozpadnie się po 100tys jak w audi ponieważ jest zaprojektowane by ciągać przyczepy non-stop. Oczywiście auto standardowo jest napędzane tyłem, możemy dołączyć przednią oś ale tylko w terenie bo jest to stały rozdział 50/50. W przypadku potrzeby większego momentu mamy reduktor z 4H na 4L wraz z blokadą tylnego mostu. Jeśli i to nie pomoże to nic już nie pomoże O! Obejrzyjcie film, tam gdzie w Pajero zapinaliśmy 4L z blokadą Navara jedzie 4H bez blokady, jest porażająco sprawna w terenie i to na szosowych oponach.

Nissan Navara NP300

Nissan Navara NP300  – Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie to wielowahacz z przodu i z tyłu, hamulce wentylowane przód i tył. Koła w naszym egzemplarzu testowym miały 255/60×18 cali co powodowało lepsze trzymanie drogi przy dużych szybkościach. Taki profil dawał też jeszcze znośne resorowanie więc patrząc na komfortowo wykończoną kabinę wszystko było OK. Czasy drewnianych pick-up’ów minęły chyba bezpowrotnie, Navara przeszła potężną metamorfozę. W tej chwili komfort podróżowania i jakość materiałów zbliżona jest do SUVów, samochód użytkowy nie musi już być wozem drabiniastym.

Nissan Navara NP300

Nissan Navara NP300 – Ekonomia

Navara nie jest ciężka, jak na półciężarówkę masa 2000kg jest przyzwoita tym bardziej że poza kabiną pasażerską ma tonę udźwigu i trzy i pół tony uciągu. My nie mieliśmy możliwości testu w pełnym obciążeniu ale też większość kilometrów pewnie będzie jeździć z powietrzem na pace. Zużycie średnie to 8L/100km ale w trasie powyżej 100km robi się problem, odkryta paka zachowuje się jak hamulec aerodynamiczny. Dla szybkiej jazdy potrzebne jest zakrycie paki, producent oferuje takie zamknięcie ale my tego nie mieliśmy. Silnik jest tak mocny że bez problemu rozpędzi auto do 200km/h ale nawet nie podam zużycia przy tej prędkości. W mieście można wyrobić się w 8L zimą ale realne będzie 9. Te wartości latem mogą spaść nawet o 1L.

 

Przeczytaj również nasz test: VW PASSAT GTE – HYBRYDA

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.