Renault Megane GrandCoupe

Renault Megane GrandCoupe dCi 130

Renault Megane GrandCoupe dCi 130

Renault Megane GrandCoupe

Renault Megane GrandCoupe dCi 130

 

Renault Megane GrandCoupe  – Silnik/skrzynia

Cudów nie widać bo jak wspomniałem technicznie jest to Megane i zespół napędowy jest podobny jak w pozostałych. Diesel z nowej generacji turbiną prawie nie posiadającą turbodziury ma 130KM i 320Nm co jak na 1.6L pojemności jest dobrym wynikiem. Wszystko jest sprzęgnięte z mechaniczną skrzynią o sześciu przełożeniach co pozwala na dynamikę na poziomie 10s do setki. Prędkość 200km/h nie jest problemem natomiast dynamika pozwalająca bezpiecznie wyprzedzać kończy się przy 120km/h.

Renault Megane GrandCoupe

Renault Megane GrandCoupe dCi 130

Renault Megane GrandCoupe  – Zawieszenie/koła/hamulce

Jak w innych wersjach Megane z przodu zamontowano kolumny McPherson a z tyłu wielowahacz. Rozwiązanie stare i sprawdzone, jak patrzę na innych producentów to jeszcze chyba nikomu nie udało się zrobić takiego rozwiązania jak McPhersonowi. Tradycyjnie tego typu rozwiązanie jest bardzo sprawne a jeśli jest dość sztywno zestrojone zapewnia bardzo dobre trzymanie drogi. Trzymanie drogi jest ponadprzeciętne też ze względu na aerodynamikę, wyprzedzając TIRa nie musimy się obawiać zdmuchnięcia z drogi. Przejeżdżaliśmy blisko z dużymi nadwyżkami prędkości i nawet małego bujnięcia nie było czuć. Hamulce z przodu tarcze wentylowane a z tyłu tarcze zwykłe. Koła 225/40×18 przy tak małej masie auta powodują że przyczepność jest rewelacyjna.

Renault Megane GrandCoupe

Renault Megane GrandCoupe

Renault Megane GrandCoupe  – Ekonomia

Naszym GrandCoupe jeździliśmy szybko bo sprawiało nam frajdę, zwłaszcza kompletny brak wrażliwości na wiatr boczny i zawirowania od TIRów. Średnie z całego testu to 6L ale z testu szybkiego, wybraliśmy się do Kielc gdzie większość drogi to ekspresówka. Z trasy liczącej 400km jadąc ciut powyżej znaków wyszło nam 5.3L/100km więc poza silnikiem przyczyniła się do tego aerodynamika. W mieście przy spokojnej jeździe nawet zimą zmieścimy się w 6.8L/100km z niedogrzanym silnikiem.

Przeczytaj również nasz: Test Renault Megane 130 DCT BOSE




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.