Sposób na stres zapisany w genach

Sposób na stres zapisany w genach

Sposób na stres zapisany w genach

Sposób na stres zapisany w genachDłużej młody i zdrowy

Stres to nieodłączny element dzisiejszych czasów. Żyjemy intensywnie i co za tym idzie mamy mniej czasu na przyjemności i odpoczynek. Przeciągający się stan napięcia i zmęczenia może mieć zgubne skutki dla naszego zdrowia i samopoczucia. Jak zadbać
o odpowiednią higienę psychiczną? Czy geny mogą w tym pomóc? Opowiada dr inż. Tomasz Czernecki, dietetyk genetyczny.

Zabieganie, zmęczenie, konieczność szybkiego podejmowania ważnych decyzji – to znaki charakterystyczne naszych czasów. Częściej denerwujemy się, potęgując tym samym stan napięcia. W umiarkowanych dawkach działa on motywująco. Jeśli jednak będzie się przeciągać, może doprowadzić do wielu schorzeń i poważnych problemów zdrowotnych. Wśród skutków stresu można wymienić na przykład nerwowość, drażliwość czy obniżoną samoocenę. Mogą wystąpić również bóle w klatce piersiowej, omdlenia, bezsenność czy ogólne osłabienie organizmu skutkujące częstymi infekcjami i przeziębieniami.

Dzisiejsze czasy pokazują nam jedną bardzo ważną rzecz. Umiemy zadbać o higienę osobistą, to też nikogo nie dziwi fakt, że codziennie myjemy zęby czy bierzemy prysznic. Jednak jeśli chodzi o higienę psychiczną, mało kto uważa, że właśnie tego potrzebuje, a przecież jej brak jest najczęstszym powodem stresu!

Chcesz być szczupła

– Brak jakiejkolwiek reakcji z naszej strony może doprowadzić np. do zwiększonej podatności na choroby układu krążenia – wymienia dr inż. Tomasz Czernecki, dietetyk genetyczny, jeden z niewielu w Polsce specjalistów od nutrigenomiki i współzałożyciel Vitagenum. – Stres niekorzystnie wpływa również na nasze kontakty z otoczeniem. Całe szczęście możemy zawczasu zapobiec podobnym objawom. Pomocne będą badania genetyczne.
Testy DNA pozwolą dowiedzieć się jak zmniejszyć wpływ stresu poprzez dostosowanie stylu życia do genów. Wskażą jak kształtować zdrowe relacje społeczne zgodne z naszym genotypem, a także podpowiedzą jaki rodzaj spędzania wolnego czasu byłby dla nas najlepszy. Może okazać się, że powinniśmy rozwijać swoje zdolności artystyczne albo relaksować podczas zajęć jogi.

Kolejnym ważnym czynnikiem dbania o swój komfort psychiczny jest aktywność fizyczna. Już niewielka dawka sportu pozwala dotlenić organizm i pozbyć się toksyn z organizmu. Zwykło się również mówić, że po wysiłku fizycznym jesteśmy szczęśliwsi, a to za sprawą lepszego dopływu krwi do mózgu, który produkuje więcej neurohormonów, czyli endorfin zwanymi hormonami szczęścia.

http://vitagenum.pl/




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.