Piękno niejedno ma imię!

Piękno niejedno ma imię!

Piękno niejedno ma imię! – jak to jest naprawdę

Piękno niejedno ma imię!

Poszarzała,pozbawiona blasku i sucha skóra czy wypadające włosy i łamliwe paznokcie – to mogą być sygnały niedoboru składników odżywczych wysyłane przez organizm. Przełom zimy i wiosny to czas, gdy warto zatroszczyć się o swoje ciało, które po trudnym okresie chłodów i mrozów potrzebuje specjalnej pielęgnacji i odżywienia. Kosmetyki to jednak nie wszystko! Ich działanie doskonale uzupełni jadłospis bogaty w witaminy i składniki mineralne. W końcu ,,jesteś tym, co jesz”!

 

Piękno niejedno ma imię! – Witaminowa droga do piękna

A, B, C, D… które z witamin najkorzystniej wpływają na nasz wygląd? Tak naprawdę wszystkie, bo każda spełnia unikalną rolę w drodze do piękna. Do pełni zdrowia skóry, włosów i paznokci potrzebujemy zarówno witamin rozpuszczalnych w wodzie, jak i w tłuszczach.

Piękno niejedno ma imię!

Przyjaciółmi naszej skóry, włosów i paznokci są także witaminy z grupy B, które regulują pracę gruczołów łojowych chroniąc skórę przed przetłuszczaniem. To różnorodna grupa związków, dlatego znajdziemy jezarówno w produktach zwierzęcych, jak nabiał czy mięso oraz w warzywach, owocach i produktach zbożowych. Dla włosów i paznokci szczególnie cenne są dwa związki należące do tej grupy –  biotyna i kwas pantotenowy” ­- dodaje Katarzyna Zadka, ekspert programu edukacyjnego marki Winiary „Żyj smacznie i

Piękno niejedno ma imię! – Mikro i makro odżywienie

Same witaminy nie wystarczą! Jeśli Twoje paznokcie i włosy są łamliwe, a skóra nadmiernie się łuszczy, prawdopodobnie organizm nie otrzymuje z pożywieniem wszystkich składników odżywczych. Niedobory żelaza, cynku i selenu powodują nadmierne wypadanie włosów. Ponadto bez żelaza nie jest możliwa prawidłowa odnowa skóry, a braki cynku mogą przełożyć się na dłuższe gojenie się ran i zaburzoną syntezę białka, m.in. keratyny.

Piękno niejedno ma imię! – Mikro i makro odżywienie – cd

Warto wiedzieć, że jeśli nie spożywamy wystarczającej ilości magnezu i krzemu,nasze włosy będą słabiej rosnąć, a ich wygląd będzie pozostawiał wiele do życzenia. Na szczęście z odsieczą przychodzi nam urozmaicona dieta!Warto zaopatrzyć lodówkę w jaja i mięso, będące bogatym źródłem żelaza i cynku. Selenu szukajmy w rybach i orzechach, a magnezu w orzechach, nasionach i ciemnym pieczywie. W krzem zasobne są wyciągi ze skrzypu polnego.

Na koniec warto zapamiętać, że do prawidłowej budowy skóry, włosów i paznokci konieczne jest także dobrej jakości białko i cenne kwasy tłuszczowe Omega 3, których źródłem są ryby morskie, olej lniany i rzepakowy, a także orzechy. Nadejście wiosny to dobry pretekst do tego, aby zadbać o swoje zdrowie. Przez prawidłową dietę dostarczymy komórkom niezbędnych składników odżywczych i witamin, a organizm odwdzięczy nam się pięknym wyglądem: lśniącymi i mocnymi włosami, promienną cerą oraz silnymi paznokciami. Jedzmy na zdrowie i urodę!




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.