15250849_1818887525020792_3056923231498608988_o

Regeneracja reflektorów – Zadbane reflektory to piękny samochód

Regeneracja reflektorów – Zadbane reflektory to piękny samochód

Nawet w podstarzałym modelu pojazdu, gdzie lakier już zszarzał, odnowienie reflektorów czyni cuda. Wygląd całego samochodu zmienia się momentalnie, samochód się odmładza. Nie ma co z tym dyskutować – o wygląd reflektorów należy dbać. Konieczna jest regeneracja reflektorów . Ich powierzchnia narażona jest na najróżniejsze mechaniczne mikro uszkodzenia i z czasem matowieje, szkło bądź sztuczne tworzywo staje się mętne i znacząco wpływa na wygląd całego nadwozia.

regeneracja reflektorów

Artur Rybak

Regeneracja reflektorów – reflektory mogą być porysowane, pożółkłe, utlenione, mogą mieć wżery, plamy i odbarwienia.

Częstym problemem, który dotyka praktycznie każdy samochód z kloszami reflektorów z tworzyw sztucznych jest ich matowienie. Z upływem czasu i kilometrów reflektory matowieją coraz bardziej. Naprawa jest bezproblemowa. Całość zajmie około 1,5 do 2 godzin czasu.

Pracę rozpoczynamy od dokładnego umycia reflektorów.

Teraz możemy dokładnie obejrzeć stan kloszy. Najczęściej widać zmatowienia, utlenienia (szczególnie w górnych, pochylonych częściach klosza), rysy, ślady po uderzeniach kamieni, smugi i odbarwienia po płynie do spryskiwaczy i/lub agresywnych środkach do mycia samochodu, a powierzchnia klosza jest chropowata.

Jeżeli reflektor lub tylna lampa ma delikatne, niegłębokie ryski, czy zmatowienia można pominąć pracę z papierem ściernym i po zabezpieczeniu przejść bezpośrednio do polerowania. Można ewentualnie zacząć pracę od papieru o mniejszej gradacji np. 1500, albo 2000. Trzeba to ocenić indywidualnie.

Następnie zabezpieczamy taśmą klejącą elementy w bezpośrednim sąsiedztwie reflektorów. Trzeba uważać na zbyt silne taśmy, które mogą przy odklejaniu oderwać słabiej trzymające się fragmenty lakieru. Warto dokładnie, nawet podwójnie okleić sąsiadujące z reflektorem elementy by później podczas szlifowania nie przetrzeć taśmy i nie uszkodzić lakieru

Jeżeli uszkodzenia są większe, zaczynamy szlifowanie papierem o gradacji 500. Szlifować należy na przemian pionowo i poziomo. Nie należy wykonywać ruchów kolistych. Należy pamiętać, że szlifując powierzchnię klosza najwięcej ruchów wykonuje się w środkowej części, a przy krawędziach i zakamarkach najmniej. W trakcie szlifowania należy co jakiś czas spłukać reflektor wodą i osuszyć go w celu oględzin, kiedy mamy już równomiernie matowy reflektor zmieniamy papier ścierny na coraz drobniejszy. Po zastosowaniu papieru ściernego rzędu 2000 – 2500 klosz reflektora nadal jest matowy, ale mniej.

Stopniowanie większą ilością kolejnych gradacji daje lepsze efekty. Po dokładnym wyrównaniu i zmatowieniu myjemy klosze wodą i wycieramy. Po wyschnięciu powierzchnia powinna być równomiernie zmatowiona bez żadnych plam, odbarwień i nierówności.

regeneracja reflektorów – polerowanie!

Teraz przechodzimy do polerowania kloszy. Jest to moment, który daje najbardziej spektakularne efekty.

Trzeba pamiętać by środka ściernego nie zabrakło – nie można polerować na sucho, bo narobimy nowych szkód. Po polerowaniu reflektora wycieramy klosz ściereczką. Czynność polerowania jeżeli jest taka potrzeba można powtórzyć. Efekt jest powalający!

Na koniec, aby zabezpieczyć reflektor i efekt naszej pracy należy wetrzeć w klosz środek ochronny. Nanieść go można ściereczką z mikrofibry, aplikatorem lub płatkiem kosmetycznym, a następnie nadmiar wytrzeć mikrofibrą. Zabezpieczy on reflektor przed promieniowaniem UV i innymi czynnikami typu chemia, kwaśne deszcze.

Artur Rybak był gościem porannej audycji radia hobby. Posłuchajcie rozmowy o regeneracji reflektorów.

rozmowa o regeneracji cz1

rozmowa o regeneracji cz2

Możesz też zlecić polerowanie szklanych reflektorów w naszej firmie.

Wypolerujemy je i zabezpieczymy.

myjnia & auto detailing, ul. Zegrzyńska 20, 05-110 Jabłonna, 608251013, www.myjnia.org.pl




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.