Test Suzuki Ignis Allgrip Dualjet 4WD

Test Suzuki Ignis Allgrip Dualjet 4WD

Test Suzuki Ignis Allgrip Dualjet 4WD Made in Japan

Test Suzuki Ignis Allgrip Dualjet 4WD

Test Suzuki Ignis Allgrip Dualjet 4WD

Silnik/skrzynia

Pod maską nie zastaniemy fajerwerków w postaci doładowania czy bezpośredniego wtrysku benzyny. Wszystko w starym dobrym stylu, sprawdzone rozwiązania a dodatkowo atutem jest masa na poziomie 900kg. Silniki atmosferyczne nawet te małe potrafią bez problemu przejechać pół miliona kilometrów, w tym przypadku jest to jednostka 1200 ccm i ma 90KM oraz 120Nm. Moment jest dostępny już od 2tys obr w 90% bo silnik ma zmienne fazy rozrządu, niestety u dołu jest tego za mało więc polecam opcję z hybrydą. Zastosowanie skrzyni biegów o jedynie 5 przełożeniach w zupełności wystarcza więc znów tanie rozwiązanie, tanie i bezawaryjne. Oczywiście do tego wszystkiego doczepiony jest HALDEX odpowiadający za dopędzanie tylnej osi. Na tył normalnie nic nie trafia dlatego auto jest ekonomiczne natomiast w razie potrzeby można tam posłać do 50% momentu obrotowego.

Test Suzuki Ignis Allgrip Dualjet 4WD

Test Suzuki Ignis Allgrip Dualjet 4WD

Zawieszenie/koła/hamulce

I tu znów prostota i niezawodność, przednie zawieszenie to kolumny MacPherson a tył to oś sztywna z wahaczami wleczonymi i sprężynami śrubowymi. To konieczne ze względu na napęd. Hamulce z przodu tarcze wentylowane a z tyłu UWAGA bębny, czyżby wracały do łask? Widać że księgowi rządzą, cóż toż to auto popularne więc tak trzeba. Koła choć malutkie bo 175/65×15 to raczej w Punto 15 lat temu ale przy tej masie okazuje się że są wystarczające. Jedyny mankament to to że psują wygląd bo auto ładne a kółko jak od rowerka.  To oczywiście wystarcza bo do masy 885kg jest aż nadto przyczepności.

Test Suzuki Ignis Allgrip Dualjet 4WD

Test Suzuki Ignis Allgrip Dualjet 4WD

Ekonomia

Ignis jest bardzo ekonomicznym autem właśnie ze względu na niską masę auta wynoszącą dla wersji 4WD jedynie 885kg. Przypomnę że Panda z takim napędem i podobnym silnikiem waży ponad 100kg więcej. Średnie spalanie z jazdy mieszanej oscyluje na poziomie 5.5l/100km a w mieście trudno jest przekroczyć 6.6l/100km. W trasie jeśli nie przekroczymy 100km/h wystarczy nam 4.3l na każde 100 kilometrów. Autko niestety powyżej 120km/h przestaje być ekonomiczne więc na dalekie trasy nie bardzo się nadaje. Jest to urodzony mieszczuch który zaparkuje wszędzie tam gdzie inni będą mogli tylko pomarzyć.

Suzuki Vitara Boosterjet Allgrip manual przeczytaj nasz test!




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.