Citroen C3 PT

Test Citroen C3 PT 110KM

Citroen C3 PT 110KM

Citroen C3 PT

Citroen C3 PT

Citroen C3 PT 110KM – Silnik/skrzynia

Silnik ma jedynie 3 cylindry bo teraz taka moda na obcinanie cylindrów, brzmi jak pralka ale generalnie ma ciąg jak należy. Z 1200ccm wyciągnięto 110KM a więc nic wyczynowego ale masa auta jest niska więc w zupełności wystarcza. 205 Nm momentu obrotowego powoduje że auto przyspiesza do setki w trochę powyżej 10s. Nawet to że skrzynia biegów ma jedynie 5 przełożeń i jest manualna nie spowalnia tego auta. Te pięć przełożeń wystarcza ponieważ silnik jest bardzo elastyczny a moment obrotowy jest w maksymalnej wartości już dostępny od 1500obr/min. Obroty mocy maksymalnej to 5500obr/min więc dość nisko, w kabinie dzięki temu prawie go nie słychać.

Citroen C3 PT

Citroen C3 PT

Citroen C3 PT 110KM – zawieszenie/koła/hamulce

I tu znów prostota i niezawodność, przednie zawieszenie to kolumny MacPherson a tył to belka skrętna, żadne cuda. To zawieszenie jest sprawdzone więc nie będzie kłopotów w trakcie eksploatacji. Hamulce tarczowe na obu osiach tyle że wentylowane jedynie na przodzie ale przy tej masie nie ma innej potrzeby. Koła 205/50×16 dają rewelacyjną przyczepność bo relacja szerokości do masy jest bardzo korzystna bo C3 waży 1050kg. To tak jakby w BMW 320 o masie 1450kg koła miały szerokość 255mm czyli w wersji M, wyobraźcie sobie jak C3 trzyma się drogi i jak hamuje.

Citroen C3 PT

Citroen C3 PT 110KM – Ekonomia

Ekonomia w tym przypadku jest bardzo dobra, jak wspominałem o masie auta jest ona jak na te gabaryty bardzo mała. Praw fizyki nie oszukamy dlatego to auto w klasie jest chyba jednym z najoszczędniejszych. Średnie z testu to 5.2l/100km ale jadąc w trasie zgodnie z przepisami wyrobimy się realnie w 4.4l/100km. Patrząc na ekonomię i dopłatę do diesla w przypadku tego auta jednostka benzynowa jest bezkonkurencyjna.

Nowy francuski SUV – Citroen C3-XR – przeczytaj!




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.