Test Subaru Forester XT Turbo 241KM

Test Subaru Forester XT Turbo 241KM

Zapraszam na test Subaru Forester XT Turbo 241KM z prawdziwym 4×4

Test Subaru Forester XT Turbo 241KM

Test Subaru Forester XT Turbo 241KM

 Okiem technicznym

Test Subaru Forester XT Turbo 241KM – Silnik/skrzynia

Silnik to 4 cylindrowy boxer z wtryskiem bezpośrednim i z doładowaniem turbosprężarką. Pojemność dwa litry i tu oczywiście są tzw. tłoki kwadratowe, co to znaczy? To znaczy że Subaru jak zwykle trzyma się kanonów, skok tłoka równy jest jego średnicy, technicznie optymalne rozwiązanie. Agregat generuje 241KM oraz 350Nm momentu obrotowego już od 2400obr/min. To wszystko jest połączone ze skrzynią Lineatronic czyli automatem bezstopniowym. Napęd 4×4 jest napędem symetrycznym pod względem budowy, to znaczy że masa napędu jest równomiernie rozłożona co ma znaczenie w stabilności pojazdu. To wszystko pozwala przyspieszyć auto do 100km/h w 7.5s.

Test Subaru Forester XT Turbo 241KM

Test Subaru Forester XT Turbo 241KM – zawieszenie/koła/hamulce

I tu znów prostota i niezawodność, przednie zawieszenie to kolumny MacPherson a tył to wahacze poprzeczne. Hamulce tarczowe wentylowane z przodu a z tyłu tarcze zwykłe. Koła to dla wersji Subaru Forester XT Turbo 241KM 225/55×18 i są optymalne do szosowej szybkiej jazdy. Forester pomimo pełnych walorów 4×4 idealnie wypada w szybkiej jeździe autostradowej dzięki bardziej sportowemu zestrojeniu zawieszenia.

Test Subaru Forester XT Turbo 241KM

Test Subaru Forester XT Turbo 241KM – Ekonomia

Subaru nigdy nie było mistrzem ekonomii, postawienie na bezpieczeństwo i parametry trakcyjne niestety kosztuje. Stały napęd 4×4 to zawsze trochę większe zużycie paliwa, skrzynia bezstopniowa też, jak jest  naprawdę. Tragedii nie ma, choć silnik to turbobenzyna nam wyszło średnio 11l/100km a w mieście można wyrobić się w 12. Na autostradzie jeśli nie przekroczymy 120km/h auto spali poniżej 8l/100km. To są koszty bardzo dobrego trzymania się drogi, dobrej dynamiki i bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Czy warto? Żyć warto!!!

Test VW Golf GTI Clubsport – PRZECZYTAJ!

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.