Test Ford Kuga TDCI PowerShift

Test Ford Kuga TDCI PowerShift model 2017

 Test Ford Kuga TDCI PowerShift model 2017

 

Test Ford Kuga TDCI PowerShift

Test Ford Kuga TDCI PowerShift

Okiem technicznym

Test Ford Kuga TDCI PowerShift – Silnik/skrzynia

Silnik 2.0 TDCI jest znany z wielu modeli Forda, w tym przypadku legitymuje się mocą 180KM I momentum obrotowym 400Nm przy 200obr/min. Moc maksymalna jest generowana już przy 3500 obr/min więc zużywanie się silnika będzie postępowało niezwykle wolno. Szansa że wał będzie obracał się szybciej jak 3tys obr/min jest mała bo automat o to zadba. Skrzynia Powershift o dwóch sprzęgłach stara się zawsze by silnik pracował na najniższych możliwych obrotach. Oczywiście jeśli taka praca zespołu napędowego będzie dla nas nieefektywna jest możliwość zmiany. Lewarek skrzyni biegów przestawiamy w tryb S i mamy szybsze zmiany oraz pracę w trybie sport. Oprogramowanie skrzyni biegów dba wtedy by silnik cały czas pracował w zakresie obrotów gwarantujących największą dynamikę. Nam udało się rozpędzić Kugę do setki w 8.8s co jest lepszym wynikiem jak podaje producent. Szkoda że ten trend nie jest utrzymany w związku ze zużyciem paliwa.

Test Ford Kuga TDCI PowerShift

Test Ford Kuga TDCI PowerShift

Test Ford Kuga TDCI PowerShift – Zawieszenie/koła/hamulce

Przednie zawieszenie to kolumny McPherson natomiast tył jest wielowahaczowy i to powoduje że auto prowadzi się jak osobówka. Nawet przy hamowaniu na łuku o nierównej nawierzchni auto zachowuje się poprawnie. Jest to SUV przeznaczony do dynamicznej jazdy, wybierając wersję ST mamy rewelacyjne parametry trakcyjne. Hamulce tarczowe z przodu wentylowane natomiast koła są różne do wyboru. Na naszej testówce były 235/45×19, jest moda na szersze w SUVach więc tu postawiono na ekonomię. Na pewno lepiej się zaprezentuje na kołach 255 ale to sprawa gustu.

Test Ford Kuga TDCI PowerShift

Test Ford Kuga TDCI PowerShift

Test Ford Kuga TDCI PowerShift – Ekonomia

Opisując dynamikę auta wspomnieliśmy że przyspiesza lepiej niż deklaracje producenta i to prawie pół sekundy. Niestety test spalania pokazał jak u wszystkich że dane producenta są z księżyca ale i tak jest spoko. W trasie wyrobimy się w 7 litrach i nie wiele więcej w mieście. Nam z całego testu średnio wyszło 7.3 ale to dlatego że jeździmy zawsze dynamicznie. Przy 100km/h wyrobi się w 5.6l/100km więc z trasy można mieć i 5.5 ale po co skoro on tak ładnie się zbiera. Ten SUV daje frajdę z jazdy!

 

Test Ford Ranger Wildtrak TDCi 4×4 3.2L – zapraszam!!!




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.