Test Infiniti Q50S turbo

Test Infiniti Q50S turbo

INFINITI Q50S TURBO 400 KONIKÓW

Test Infiniti Q50S turbo

Test Infiniti Q50S turbo

Okiem technicznym

Test Infiniti Q50S turbo – Silnik/skrzynia

Silnik ma 6 cylindrów ustawionych w układzie V, pojemność 3000cm3 i wszystko zaprojektowane od początku. Użyto całej wiedzy i doświadczenia technologicznego podczas projektowania jednostki. Silnik jest bardzo lekki, waży bez osprzętu poniżej 200kg i jest o prawie 20kg lżejszy od poprzednika. Generuje 405KM mocy oraz 475Nm momentu obrotowego już przy 1600 obr/min. Takie parametry przy połączeniu silnika z 7 biegowym automatem daje rewelacyjne efekty. Dynamikę mamy dostępną przy każdej prędkości obrotowej silnika i prędkości auta. Nawet przy 200km/h wciskając pedał w podłogę mamy bardzo wyraźne przyspieszenie. Jedną z zalet konstrukcji silnika jest zastosowanie podwójnych sprężarek o małej bezwładności kręcących się aż do 200 tys obr/min.

Test Infiniti Q50S turbo

Test Infiniti Q50S turbo – zawieszenie/koła/hamulce

Przy tak wyśrubowanych parametrach zespołu napędowego zawieszenie ma mnóstwo pracy i musi reagować na zmienne warunki w ułamku sekundy. Kupując Infiniti Q50S chcemy auta prestiżowego które będzie łagodnie tłumiło nierówności drogi. W autach sportowych przy byle nierównościach plomby wypadają z zębów, tu mamy elektroniczną regulację. Może być łagodne i komfortowe albo twarde i bezpieczne przy dużych szybkościach. Tryb pracy zawieszenie wybieramy określając tryb pracy zespołu napędowego pokrętłem DMS. Hamulce oczywiście są tarczowe i wentylowane na obu osiach. Koła wyposażono w opony 19 cali i szerokości 245mm z 40% profilem. Zważywszy że cała moc jest przekazywana na jedną, tylną oś przydały by się ciut szersze opony, przynajmniej 265mm. Nawet na suchej nawierzchni tak potężny moment obrotowy powoduje uślizg przy ruszaniu z pełnym gazem.

Test Infiniti Q50S turbo

Test Infiniti Q50S turbo – Ekonomia

Ekonomia? Jaka ekonomia?? I tu zdziwienie, silnik z taką mocą potrafi zadowolić się w trasie 8l/100km oczywiście przy rozsądnym operowaniu pedałem gazu. Pomoże nam w tym ustawienie samochodu na profil ECO, będzie mniej gwałtowny, szybciej zmieni bieg na wyższy ale nawet w mieście zadowoli się 12l/100km. Jeśli chcemy poszaleć to przy ostrej jeździe możemy spodziewać się 15-17l/100km/h a może być i więcej bo dynamika przy dużych prędkościach prowokuje do nieekonomicznej jazdy. Nam udało się przy skrajnych warunkach w trybie SPORT PLUS przekroczyć 20l/100km. Postaraliśmy się  jednak wziąć środki uspokajające i pojeździć normalnie o ile daje się z taką mocą. Przy normalnej eksploatacji średnie realne zużycie paliwa to 10.5l/100km.

Zobacz również nasz Test Infiniti Q50D




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.