Test Peugeot 3008 THP 165KM

Test Peugeot 3008 THP 165KM

PEUGEOT 3008 THP 165KM W AUTOMACIE

Test Peugeot 3008 THP 165KM

Test Peugeot 3008 THP 165KM

Okiem technicznym

Test Peugeot 3008 THP 165KM – Silnik/skrzynia

Silnik to 4 cylindrowa rzędówka z wtryskiem bezpośrednim i z doładowaniem turbosprężarką. Pojemność 1600 cm3 doładowana turbosprężarką generuje 165KM mocy oraz moment obrotowy 240Nm. Jest to wystarczająca wartość do dynamicznej jazdy bo nam wyszło poniżej 9s do setki. Pomogła w tym szybka skrzynia automatyczna o sześciu przełożeniach płynnie i szybko zmieniająca biegi. Ten zespół napędowy jest od lat stosowany w różnych modelach ale nawet i u innych producentów. Jest to mało kłopotliwa jednostka zwłaszcza w średnim przedziale mocy czyli tak jak w tym przypadku. Jest to jednak silnik który śmiało można tuningować, jego mechanika przeżyje wiele, najmocniejsza wersja z RCZ ma 270KM.

Test Peugeot 3008 THP 165KM

Test Peugeot 3008 THP 165KM – zawieszenie/koła/hamulce

I tu znów prostota i niezawodność, przednie zawieszenie to kolumny McPherson a tył to belka skrętna. Hamulce tarczowe wentylowane z przodu a z tyłu tarcze zwykłe. Koła 225/45×19 i są idealne do szosowej szybkiej jazdy. 3008 dzięki 4×4 idealnie wypada w szybkiej jeździe autostradowej kiedy jest ślisko dzięki bardziej sportowemu zestrojeniu zawieszenia.  Możliwe są różne warianty kół np. z mniejszą średnicą felgi i większym profilem opony wtedy będzie wyjątkowo komfortowo. My jesteśmy zwolennikami niskiego profilu i twardego zestrojenia bo to ma wyraźny wpływ na bezpieczeństwo.

Test Peugeot 3008 THP 165KM

Test Peugeot 3008 THP 165KM – Ekonomia

Czasy kiedy doładowane silniki benzynowe były pożeraczami paliwa już minęły, benzyna nie pali dużo więcej od diesla. Przy 1800km przebytej trasy średnia wypadła na poziomie 7.8l/100km taki wynik w aucie tej wielkości jest przyzwoity. Jeździliśmy bezstresowo więc jest szansa na zmniejszenie tego wyniku jeszcze o pół litra ale po co. W trasie przy prędkości autostradowej 140km/h musimy liczyć się z 8.7l/100km ale przy 120 już będzie to 6.8l/100km. W mieście dzięki start/stop nawet przy korkach nie przekroczymy 9l.

Test Subaru Forester XT Turbo 241KM – zachęcam do przeczytania!




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.