Test Renault Kadjar dCi 130KM

Test Renault Kadjar dCi 130KM

RENAULT KADJAR DCI 130KM Z MANUALNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW

Test Renault Kadjar dCi 130KM

Test Renault Kadjar dCi 130KM

Okiem technicznym

Test Renault Kadjar dCi 130KM – Silnik/skrzynia

Renault powoli wycofuje się z silnika 1.5dCi zastępując go nowym 1600cm3 dieslem opracowanym wspólnie z Nissanem. To gwarancja niezawodności bo silnik jest montowany w autach obu producentów i jest już sprawdzony. Usunięto wszystkie choroby wieku dziecięcego, jednostka dysponuje 130KM mocy oraz 320Nm momentu obrotowego. Przy 1400kg masy własnej nie ma problemu by rozpędzić się prawie do 200km/h. Przyspieszenie poniżej 10s do 100km/h nie jest problemem a pomaga w tym 6 biegowy manual. Skrzynia nie ma skłonności do haczenia przy szybkiej zmianie biegów więc można sobie pozwolić na dynamiczny tryb jazdy. Napęd jest przekazywany na przednie koła a w razie potrzeby Haldex może przekazać do 50% siły napędowej na koła tylne. Jest to idealne rozwiązanie z racji ekonomii, kiedy jest ślisko mamy auto 4WD, normalnie 2WD więc jest ekonomia.

Test Renault Kadjar dCi 130KM

Test Renault Kadjar dCi 130KM – Zawieszenie/koła/hamulce

Jak w innych Renault z przodu zamontowano kolumny McPherson a z tyłu belkę skrętną z wahaczami. Rozwiązanie stare i sprawdzone, jak patrzę na innych producentów to jeszcze chyba nikomu nie udało się zrobić takiego rozwiązania jak McPhersonowi. Tradycyjnie tego typu rozwiązanie jest bardzo sprawne a jeśli jest dość sztywno zestrojone zapewnia bardzo dobre trzymanie drogi. Hamulce z przodu tarcze wentylowane a z tyłu tarcze zwykłe. Koła 215/45×18 przy tak małej masie auta powodują że przyczepność jest rewelacyjna.

Test Renault Kadjar dCi 130KM

Test Renault Kadjar dCi 130KM – Ekonomia

Jak wspominałem auto waży jedynie 1400kg więc jak na SUVa jest bardzo lekkie a rozwiązanie z Haldexem powoduje wzrost ekonomii. Nowoczesna jednostka napędowa zadowala się w trasie przy stówce pięcioma litrami. W naszym teście średnie zużycie z ponad tysiąca kilometrów to 6.7 litra a w mieście niecałe 7. Jest to dobry wynik, można było go jeszcze obniżyć ale chcieliśmy sprawdzić jak jest w realu, przy naturalnej jeździe. Wynik średni może być o litr większy lub mniejszy w zależności od stylu, my lubimy umiarkowanie dynamicznie.

Test Renault Captur TCe 120 Night & Day – zapraszam!




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.