Test VW Golf TDI DSG 150KM

Test VW Golf TDI DSG 150KM

Test VW Golf TDI DSG 150KM – Okiem technicznym

Test VW Golf TDI DSG 150KM

Test VW Golf TDI DSG 150KM

Test VW Golf TDI DSG 150KM – Silnik/skrzynia

Silnik to dobrze znane 2L z doładowaniem które w przypadku naszego diesla generuje 150KM i 340Nm momentu obrotowego. Silnik ma bardzo płaską charakterystykę a moc maksymalna dostępna jest już przy 3500 obr/min. To wszystko jest przekazywane na koła za pośrednictwem szybkiego dwusprzęgłowego automatu s mokrymi sprzęgłami. Te mokre sprzęgła eliminują problem ich wycierania/zużywania się zwłaszcza jeśli dużo jeździmy po mieście. Rewelacyjnie zachowuje się jeśli chcemy jechać z minimalną prędkością, lekko hamując na pierwszym biegu automat wprowadza lekki poślizg bez szarpania. Właśnie coś takiego jest możliwe dzięki mokrym sprzęgłom, oczywiście też dzięki takiemu rozwiązaniu nie zużywają się okładziny. Kiedyś największą bolączką Volkswagena były automaty dwusprzęgłowe i ich brak trwałości. Teraz ten problem ma szansę zniknąć.

Test VW Golf TDI DSG 150KM

Test VW Golf TDI DSG 150KM – zawieszenie/koła/hamulce

I tu znów prostota i niezawodność, przednie zawieszenie to kolumny MacPherson a tył to belka skrętna. Koła 225/40×18 są dobre a hamulce to tarcze wentylowane z przodu i zwykłe z tyłu. Tak duże felgi i koła rzadko są spotykane w cywilnych samochodach, tu mamy do dyspozycji jedynie 150KM więc nie jest to auto wyczynowe jednakże takie koła gwarantują bardzo dobre zachowanie na jezdni. Takie koła pozwolą nam wykorzystać sprawne hamulce w sposób maksymalny, nasz Golf zatrzymywał się średnio na 34.5, ze 100km/h to rewelacyjny wynik. Takim wynikiem nie mogą pochwalić się niektóre sportowe auta a tu zwykły Golf, BRAWO!

Test VW Golf TDI DSG 150KM

Test VW Golf TDI DSG 150KM – Ekonomia

Ekonomia jest mocną stroną tego Golfa, silnik bo korekcie systemu zasilania pracuje jeszcze wydajniej. Wyposażenie go w siedmiostopniowy automat jeszcze bardziej poprawiło ekonomię. Ten samochód średnio nam spalił w teście na dystansie ponad 1200km jedynie 5.6l/100km. Jeździliśmy normalnie, w większości po mieście i po autostradzie, nie trenując ekojazdy. Przy stałej prędkości 100km/h auto zadowoliło się jedynie 4.1l/100km przy włączonej klimatyzacji, to bardzo zachęcający wynik. Nawet przy brutalnym traktowaniu pedału gazu zmieścimy się w 8-9l/100km.

Zapraszam do poprzedniego naszego…: Test VW Golf GTI Clubsport




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.