Hyundai-Ioniq-Hybrid-3

Test Hyundai Ioniq Hybrid

Test Hyundai Ioniq Hybrid – efektywna hybryda

Test Hyundai Ioniq Hybrid

Test Hyundai Ioniq Hybrid

Okiem technicznym

Podstawą jest silnik 1600 cm3 typu GDI czyli atmosferyczny benzyniak z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Silnik prosty ale wydajny, 105KM to średni wynik ale dlatego że jego zakres pracy jest zorientowany na ekonomię. Moment obrotowy to 147Nm i też chodzi o to by był on dostępny w jak najszerszym zakresie obrotów. Nie są więc ważne parametry szczytowe silnika ale efektywne, to wszystko jest wspomagane średnio dużym silnikiem elektrycznym. Jego moc to 43KM a moment obrotowy to 170Nm, silnik elektryczny ma tą zaletę że moment obrotowy w maksymalnej wartości ma już od 0 obr/min. To wszystko co produkują obie jednostki na koła przenosi sześcio biegowa skrzynia DCT czyli dwu sprzęgłowy automat. Łączne wartości szczytowe mocy to 141KM oraz 235Nm czyli mniej więcej tyle ile ma 1400cm3 benzynowe turbo ale z tu z lepszą elastycznością i efektywnością.

Test Hyundai Ioniq Hybrid – Silnik/skrzynia

Test Hyundai Ioniq Hybrid

Test Hyundai Ioniq Hybrid – zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie z przodu oparte jest na kolumnach McPherson z tyłu belka skrętna ale zestrojone jest to na lekko-sportowo i daje trochę pazura. Koła 225/45×17 zapewniają doby kontakt z podłożem, zwykle w hybrydach są cieńsze by zwiększyć ekonomię poruszania się. Hamulce są tarczowe i wentylowane na przedniej osi. Droga hamowania też jest raczej przyzwoita bo udało nam się zatrzymać auto na 37 metrach ze 100km/h. Ja jednak zawsze będę zwolennikiem twardszego zawieszenia oraz szerszych opon bo to zawsze zapewnia krótszą drogę hamowania. Tu jednak głównym przesłaniem jest ekonomia i nawet koła muszą być jej podporządkowane.

Test Hyundai Ioniq Hybrid

Test Hyundai Ioniq Hybrid – Ekonomia

Nigdy nie udało nam się przekroczyć 8l/100km używając szybkiej jazdy i korków w mieście. Realne średnie zużycie przy normalnej jeździe to 6l/100km, w trasie weźmie o litr mniej a na autostradzie przy 140km/h litr więcej. Niestety hybryda zawsze najlepiej czuje się przy średnio niskich prędkościach stałych bo wtedy pracuje jedynie silnik spalinowy. Jej domeną jest miasto lub zatłoczona droga bo tam może odzyskiwać energię hamowania a to dla niej jest najważniejsze.

Test Hyundai Ioniq Hybrid

 

Przeczytaj również o: Infiniti Q70 HYBRID

 

Recenzje

  • 10
  • 2

    Score




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.