Test Peugeot 2008 PureTech 130KM

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM

Okiem technicznym

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM – Silnik/skrzynia

Nieparzysta ilość cylindrów doprowadza mnie do rozpaczy, zawsze zastanawiało mnie po co robić takie dziwolągi? Przy nieparzystej liczbie cylindrów trzeba wprowadzać wałki wyrównoważające a to jednak koszt i opór. Tu zdecydowano się na 3 cylindry i 1200 cm3 pojemności skokowej, 130KM jakie uzyskuje ten motor to bardzo dobry wynik przy tak małej masie auta. 230Nm z tak małego silnika to rewelacyjny wynik, w aucie które waży poniżej 1200kg pozwala to na jazdę z prędkością 200km/h. Sześciobiegowy manual przy sprawnej zmianie biegów pozwala na sprint do setki w okolicy 9s. Rzeczą do której trzeba się przyzwyczaić jest brzmienie silnika, dla mnie to jest coś co przypomina pralkę i to taką wirnikową Franię.

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM – zawieszenie/koła/hamulce

I tu znów prostota i niezawodność, przednie zawieszenie to kolumny MacPherson a tył to belka skrętna. Koła 205/50×17 są idealne, nie stwarzają oporów i dają dobrą przyczepność tak małemu autku. Hamulce z przodu wentylowane z tyły zwykłe tarcze, nie mają specjalnie dużo do roboty bo masa auta jest jak w przypadku małego hatchbacka. Właśnie podejrzewam że dzięki tak bardzo obniżonej masie hamulce czy elementy zawieszenia będą bezawaryjne ze względu na brak przeciążenia. Zawieszenie jest ustawione na dość komfortowe ale nie odczuwałem nadmiernych przechyłów w zakrętach. Przy gwałtownym hamowaniu nie ma wrażenia nurkowania przodu. Pod względem właściwości jezdnych to auto jeździ dużo lepiej jak wygląda. Mało jest crossoverów z tak precyzyjnym prowadzeniem i tak dobrymi hamulcami. Nam auto zatrzymywało się na 35 metrach plus minus pół metra.

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM – Ekonomia

Auto nie jest mistrzem ekonomii więc jeśli zależy wam bardzo na niskim zużyciu paliwa to sobie diesla wybierzcie, ja wolę jednak ten silnik. Auto jest niezwykle dynamiczne w każdym zakresie obrotów a moment maksymalny dostępny jest już od 1700 obr/min czyli jak w dieslu. Autem nie jeździ się ekonomicznie bo frajda z jazdy skłania do użycia mocy więc nam średnio wyszło 8l/100km. W trasie można pokusić się o 6l ale po co? To auto polecam zdecydowanie poszukiwaczom frajdy z jazdy na co dzień.

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM

Test Peugeot 2008 PureTech 130KM – wnętrze

Zobacz: Test Peugeot 5008 HDi 120KM




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.