Test Peugeot 5008 HDi 120KM

Test Peugeot 5008 HDi 120KM

Test Peugeot 5008 HDi 120KM

Test Peugeot 5008 HDi 120KM

Test Peugeot 5008 HDi 120KM

Okiem technicznym

Test Peugeot 5008 HDi 120KM – Silnik/skrzynia

1600 cm3 diesel z commonrailem, doładowaniem i 4 zaworami na cylinder czyli sztampa, 120KM nie jest żadnym spektakularnym wynikiem. Raczej pokazuje to też skromny downsizing w dieslach gdzie do tej pory 120KM było uzyskiwane z 2l pojemności. Teraz 1600 cm3 z reguły mają 130-140KM ale też coraz częściej przekraczają 160KM. Tu mamy do dyspozycji 300Nm momentu obrotowego, całe szczęście że to auto z tym silnikiem waży jedynie 1380 kg to uzasadnia tak mały silnik. Niestety jest jeszcze słabsza jednostka w gamie, ten sam silnik o mocy 100KM, to już chyba przesada. 6 biegowy manual to tanie rozwiązanie no i walka z masą, automat by ważył kilkadziesiąt kilogramów więcej. Choć biegi wchodzą miękko i precyzyjnie to chyba manuale stają się passe. Najmocniejsza wersja ma 180KM ale to już 2l i z automatem masa wzrasta o prawie 200kg, za dużo. Nam raczej nigdy mocy nie zabrakło ale 140KM byłoby mile widziane.

Test Peugeot 5008 HDi 120KM

Test Peugeot 5008 HDi 120KM – zawieszenie/koła/hamulce

I tu znów prostota i niezawodność, przednie zawieszenie to kolumny MacPherson a tył to belka skrętna. Koła 205/55×19 są jakby trochę za cienkie, myślę że 225 to minimalny rozmiar w tym przypadku i taki jest w opcji, my jednak mieliśmy 205. Hamulce z przodu wentylowane z tyły zwykłe tarcze, nie mają specjalnie dużo do roboty bo masa auta jest jak w przypadku średniego hatchbacka. Właśnie podejrzewam że dzięki tak bardzo obniżonej masie hamulce czy elementy zawieszenia będą bezawaryjne ze względu na brak przeciążenia.

Test Peugeot 5008 HDi 120KM

Test Peugeot 5008 HDi 120KM – Ekonomia

I tu mieliśmy największe zaskoczenie, pojechaliśmy w trasę do Zgorzelca czyli z Warszawy to ponad 500km autostradą i ekspresówką. Chcieliśmy sprawdzić jak w pełnym obciążeniu poradzi sobie zarówno pod kątem stabilności jak i ekonomii. W 5 osób było wygodnie i cicho ale też i zaskakująco ekonomicznie. Przy prędkości do 120km/h możemy realnie liczyć na mniej jak 5l/100 km zużycia paliwa. Co zaskakujące przy takim załadunku i pełnym zbiorniku paliwa dynamika była nie budząca zastrzeżeń, trzeba było czasem częściej mieszać biegami ale generalnie bez stresu i narzekania.

Zapraszam na: Audycja na biegu Peugeot 5008




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.