Audycja na biegu Renault Clio RS 220 Trophy EDC

Test Renault Clio RS 220 Trophy EDC

Test Renault Clio RS 220 Trophy EDC

Test Renault Clio RS 220 Trophy EDC

Test Renault Clio RS 220 Trophy EDC

 Okiem technicznym

Test Renault Clio RS 220 Trophy EDC – Silnik/skrzynia

Z pozoru mały silniczek bo jedynie 1600 cm3 generuje 220KM przy 6050 obr/min co pozwala mu rozpędzić auto do 235km/h. Zabiera mu 6.5s by mieć pierwsze 100km/h na zegarze ale nie jest to miarodajne. Niestety auto jest pędzone przodem a przy tym wszystkim całe auto nie waży 1200 kg więc koła tracą na starcie przyczepność. Skrzynia też nie jest wydarzeniem, ma jedynie 6 biegów, pozornie, jest to prawdziwy dwusprzęgłowy automat z suchymi sprzęgłami. Biegi zmieniane są błyskawicznie właśnie dlatego że są tam szybkie suche sprzęgła. O dziwo jadąc bardzo powoli, ruszając bardzo powoli nie ma szarpnięć, w zwykłym trybie biegi są zmieniane jak w klasycznym automacie. Dlatego auto nadaje się do normalnej jazdy. Na wstępie wspominałem o wydechu, tak jest to prawdziwy sportowy wydech firmy Akrapovic który dodaje momentu obrotowego. Brzmienie auta jest niepowtarzalne właśnie dzięki wydechowi zrobionemu z tytanu, co pozwala zmniejszyć masę auta no i jest on nierdzewny.

Test Renault Clio RS 220 Trophy EDC

Test Renault Clio RS 220 Trophy EDC – zawieszenie/koła/hamulce

Prawdziwe sportowe zawieszenie czyli McPherson z prostokątnym dolnym wahaczem i stabilizatorem poprzecznym z przodu. Z tyłu oś skrętna z programowaną charakterystyką i sprężyny śrubowe. To wszystko z amortyzatorami gazowymi i ustawione progresywnie więc przy małych nierównościach jest znośnie potem jest twardo. Tak, to nie jest auto dla grzecznych dziewczynek, jazda po bruku powoduje wypadanie plomb z zębów. I dobrze bo przy 200km/h mało jest aut tak bardzo stabilnych, to jest prawdziwe sportowe urządzenie. I choć koła nie są olbrzymie bo 205/40×18 to raczej mało sportowa szerokość a hamulce tarczowe wentylowane mają dość skromną średnicę to tajemnica tkwi w masie. To naprawdę lekkie auto i zatrzymanie go na 33.5 m ze 100km/h nie jest problemem.

Test Renault Clio RS 220 Trophy EDC

Test Renault Clio RS 220 Trophy EDC – Ekonomia

Można by rzec pięta achillesowa Clio, ci co liczą na średnio 6l/100km mogą się rozczarować. Koniki muszą być nakarmione by brykały a uwierzcie mi, to kusi i brykać można w nieskończoność. Nawet przy spokojnej jeździe liczmy się średnio z 8l/100km, w trasie nie przekraczając 140 zmieścimy się w 7.5. Natomiast dynamiczna jazda w mieście pochłonie spokijnie 9l/100km. Oczywiście bawiąc się w sposób nieskrępowany możemy zanotować ponad 14l/100km ale ta zabawa jest warta tych kosztów pod każdym względem, to auto na trasie zachowuje się jak supersportowiec. Na krętych drogach prowokuje do sprawdzenia granicy przyczepności która jest dalej niż przypuszczacie.

Audycja „Na biegu”- Renault Clio GT Line vs. Seat Mii – posłuchaj!

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.