Test VW Golf TDI DSG Alltrack

Test VW Golf TDI DSG Alltrack

Test VW Golf TDI DSG Alltrack czyli Variant 4×4

 

Test VW Golf TDI DSG Alltrack

Test VW Golf TDI DSG Alltrack

Okiem technicznym

Test VW Golf TDI DSG Alltrack – Silnik/skrzynia

Silnik to dobrze znane 2L z doładowaniem które w przypadku naszego diesla generuje 184KM i 380Nm momentu obrotowego. Silnik ma bardzo płaską charakterystykę a moc maksymalna dostępna jest już przy 3500 obr/min. To wszystko jest przekazywane na koła za pośrednictwem szybkiego dwusprzęgłowego automatu z mokrymi sprzęgłami na obie osie. Te mokre sprzęgła eliminują problem ich wycierania/zużywania się zwłaszcza jeśli dużo jeździmy po mieście. Silnik jest jednym z najpopularniejszych silników diesla w klasie 2L, jest montowany we wszystkich markach grupy VW. Najpopularniejszy wariant mocy to 150 i 184/190KM tak więc Alltrack pod tym względem powinien być totalnie bezawaryjny. Skrzynia to dobrze znany automat ale po kolejnych ulepszeniach, poprawki dotyczą głównie sprzęgieł, teraz są to mokre sprzęgła no i siódme przełożenie. Taki zestaw gwarantuje dynamikę i ekonomię.

Test VW Golf TDI DSG Alltrack

Test VW Golf TDI DSG Alltrack – zawieszenie/koła/hamulce

I tu znów prostota i niezawodność, przednie zawieszenie to kolumny MacPherson a tył to belka skrętna. Koła 225/40×18 są dobre a hamulce to tarcze wentylowane z przodu i zwykłe z tyłu. Różnica polega jednak na podniesieniu o 3cm zawieszenia naszego Golfa, auta wyżej zawieszone z reguły są mniej stabilne i nawet takie 3cm robi różnicę. W przypadku naszego Alltracka są do dyspozycji amortyzatory ze zmienną charakterystyką. Hydromagnetyczne amortyzatory mają 3 poziomy twardości, Comfort, Normal oraz Sport. Różnice są dość znaczne bo przy Comfort lepiej nie jechać powyżej 140km/h przy pełnym załadunku. Tryb Sport powoduje że nasz Golf jest stabilny na zakrętach nawet przy nierównościach drogi, najfajniejsze jest to że dopłata do takiego zawieszenia to tylko kilka tysięcy, WARTO!!!

Test VW Golf TDI DSG Alltrack          Test VW Golf TDI DSG Alltrack

Test VW Golf TDI DSG Alltrack – Ekonomia

Pomimo 7 biegów i nisko ustawionego momentu i mocy maksymalnej bo już przy 3500 obr/min średnie zużycie nam wyszło na poziomie 7l/100km. Musimy jednak pamiętać że to kombi, duże kombi bo bagażnik ma wielkości Passata kombi. Napęd jest permanentny, obie osie są cały czas napędzane a to musi kosztować opory mechaniczne. Minimalne realne zużycie w trasie przy 100km/h to 5,4l/100km.

Zobacz również: Test VW Golf TDI DSG 150KM




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.