Test Nissan Micra IG-T 90KM

Test Nissan Micra IG-T 90KM

Test Nissan Micra IG-T 90KM model 2017

Test Nissan Micra IG-T 90KM

Test Nissan Micra IG-T 90KM

Okiem technicznym

Test Nissan Micra IG-T 90KM – Silnik/skrzynia

Silnik jest efektem aliansu z Renault, właśnie razem opracowują i wdrażają małą rewolucję. Ten silnik ma zastąpić docelowo jednostki atmosferyczne z zakresu 1000-1600 cm3 dzięki różnemu zasilaniu. W naszym przypadku jest to 90KM i 140NM czyli tyle ile kiedyś generował silnik 1400cm3. Silnik ma 3 cylindry więc wpisuje się w oczekiwania księgowych producenta, ma jedynie 900cm3 więc pokochają go ekolodzy. Ma również 90KM i dobrą dynamikę już z niskich obrotów więc polubią go kierowcy. Dzięki doładowaniu jest bardzo elastyczny i 5 biegów jest wystarczającą ilością. Na piątym biegu sprawnie przyspiesza już od 60km/h więc nie trzeba ciągle zmieniać biegów choć to manual nie irytuje. Skrzynia pracuje płynnie a zmiana przełożeń jest precyzyjna i nie sprawia problemów.

Test Nissan Micra IG-T 90KM

Test Nissan Micra IG-T 90KM – zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie to już standard, McPhersony z przodu oraz belka skrętna z tyłu, jest to przyzwoite rozwiązanie i bardzo trwałe. Hamulce z przodu są tarczowe i wentylowane natomiast z tyłu są bębny, szkoda bo jednak to technologicznie odstaje od napędu. Tym bardziej że koła jakie zastosowano do tak małego auta to 205/45×17 czyli bardzo sportowe. Właśnie te koła zapewniają o niebo lepsze prowadzenie i hamowanie jak poprzedniczka. Nam udało się zatrzymać auto na 38.3m ze 100km/h co na małe budżetowe auto jest dobrym osiągnięciem.

Test Nissan Micra IG-T 90KM

Test Nissan Micra IG-T 90KM – Ekonomia

Zużycie paliwa jest rozsądne ale nie tak niskie jakby wskazywało zaangażowanie nowoczesnej techniki. Jesteśmy rozczarowani zwłaszcza jazdą miejską, auto przy dynamicznej jeździe po mieście a to przecież jest jego naturalne środowisko pali dość dużo. Nam wyszło 7.8l/100km, skoro mamy tyle mocy to ją używamy, dopiero przy spokojnej jeździe udało się zajść do poziomu 5.6l. Okazuje się że to domniemane miejskie auto lepiej czuje się na trasie, choć dość duże to potrafi zadowolić się 4.6l/100km na zwykłej drodze i 5.8 na ekspresówce. Trzeba jednak pamiętać że to nie jest diesel więc będzie bardzo wrażliwe na styl jazdy.

A co powicie na NISSAN NAVARA NP300 ?




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.