Test Renault Captur TCe EDC 120

Test Renault Captur TCe EDC 120

Test Renault Captur TCe EDC 120 idealny na miasto

Test Renault Captur TCe EDC 120

Test Renault Captur TCe EDC 120

Okiem technicznym

Test Renault Captur TCe EDC 120 – Silnik/skrzynia

Jak wspominałem silnik nie został pozbawiony czwartego cylindra więc jego brzmienie jest bardzo przyjemne bo wydech ma lekko sportowe zacięcie. Jak wspomniałem jest bardzo dobrze wyciszony zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, ten sportowy sznyt wydechu ma ograniczoną ilość decybeli. Jednostka za to generuje dużo mocy bo jak na 1200 cm3 to 120KM i 190Nm to naprawdę dużo i ten moment jak w dieslu już od 2000 obr/min. Do tego mamy sześcio biegowy automat dwusprzęgłowy więc jazd zwłaszcza po mieście to frajda. Skrzynia zmienia przełożenia szybko ale bez szarpnięć, cały zespół napędowy zapewnia nam dynamikę na poziomie 10,7s do setki. Byłoby pewnie trochę mniej ale oprogramowanie skrzyni jest zorientowane na komfort stosownie z wystrojem wnętrza. Skrzynia musi zmieniać biegi łagodnie i przy dość niskich prędkościach obrotowych.

Test Renault Captur TCe EDC 120

Test Renault Captur TCe EDC 120 – zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie to już standard, McPhersony z przodu oraz belka skrętna z tyłu, jest to przyzwoite rozwiązanie i bardzo trwałe. Amortyzatory są gazowe, całe zawieszenie jest zestrojone komfortowo ale sprężyście by nie było przechyłów na szybkich łukach bo autko jest podniesione. Hamulce z przodu są tarczowe i wentylowane natomiast z tyłu są bębny, szkoda bo jednak to technologicznie odstaje od napędu. Tym bardziej że koła jakie zastosowano do tak małego auta to 205/55×17. Nam udało się zatrzymać auto na 37.6m ze 100km/h co na małe budżetowe auto jest dobrym osiągnięciem.

Test Renault Captur TCe EDC 120

Test Renault Captur TCe EDC 120 – Ekonomia

Auto waży 1250kg więc jest dość lekkie możemy dzięki temu liczyć nie tylko na dużą dynamikę ale też na rozsądne zużycie paliwa. O ile w trasie będzie to trochę powyżej 5l/100km a na autostradzie 6.7l/100km to w mieście będzie to zależało od stylu naszej jazdy. Jak wszystkie benzyniaki ten też jest wrażliwy na operowanie pedałem gazu, rozbieżności mogą więc być dość duże. Nam wyszło że normalnie jeżdżąc nie uda się zajść poniżej 6.2 w mieście ale jeśli się postaramy to i 9 przekroczymy. Trochę to dużo ale auto oferuje dużą dynamikę i komfort jazdy więc zatopmy się w nie i jazda!!!

Test Renault Captur TCe EDC 120

Porównanie Test Renault Captur TCe 120 Night & Day




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.