Renault Twingo GT TCe 110

Test Renault Twingo GT TCe 110

Test Renault Twingo GT TCe 110

Renault Twingo GT TCe 110

Renault Twingo GT TCe 110

Okiem Technicznym

Kiedy pierwsze Twingo pokazało się na rynku ludzie traktowali je jak dziwoląga ale może właśnie dzięki temu zdobyło wiele serc. Samochodzik mały ale nie miniaturowy, miał jednak dużo miejsca bo był świetnie rozplanowany więc był po prostu praktyczny. Obecna generacja Twingo w żaden sposób nie przypomina pierwszej czy kolejnych, jest zerwaniem z przeszłością. Francuscy projektanci zaszaleli i chyba postanowili złamać wszystkie stereotytpy. Auto nie ma klasycznego układu napędu, napęd jest na tył ale i silnik jest z tyłu. Kiedyś był to bardzo popularny system, taki przecież był Garbus tyle że chłodzony powietrzem, takie było Porsche ale taki był też Fiat 126p. Skody z lat siedemdziesiątych jak 1000MB czy osiemdziesiątych jak 105L miały silniki chłodzone wodą umieszczone z tyłu i napęd na tył. Czyżby nostalgia, retro, czy coś innego? Jakie jest Renault Twingo GT TCe 110?

Jaka motywacja skłoniła ich do takiego rozwiązania nie mamy pojęcia, autko jest inne jak wszystkie a przy tym szalone bo mocy jak na swój rozmiar ma aż nadto. Mam jednak wrażenie że jak chcemy pędzić 180km/h a nim można bez problemu to przód jest trochę za lekki. Myślę że to auto dla ludzi bardzo niekonwencjonalnych bo generalnie jest ładny i szybki ale taki inny, bardzo wyróżniający się. Tym autem będziemy zwracać na siebie uwagę więc nie będziemy anonimowi na pewno.

Renault Twingo GT TCe 110

Renault Twingo GT TCe 110 – Silnik/skrzynia

Silnik został umieszczony z tyłu i napędza tylną oś, niby mały bo tylko 900cm3 ale nie dajmy się zwieść pozorom. To mały potworek, on ma 110KM i 170Nm momentu obrotowego, to powoduje że jeździ naprawdę żwawo. Przy każdej prędkości obrotowej mamy dynamikę nawet przy 120km/h więc literki na tylnej klapie GT nie są przesadzone. Choć jest to downsizingowa jednostka o trzech cylindrach to przez to że wydech ma krótką drogę pięknie przykrywa jego pralkowaty odgłos. My testowaliśmy 5 biegowy manual ale w ofercie jest też sześciobiegówka o dwu sprzęgłach i dzięki temu jest jeszcze szybsza. Trzeba jednak pamiętać o rozkładzie mas, to auto jest podsterowne a gdy jeszcze mamy wiatr to radzę uważać bo może być zaskoczenie. Generalnie to autko do miasta nie na trasę i do takich zastosowań bym go polecał choćby przez sportowy wydech. Ma przecudny dźwięk ale w trasie chyba bym zwariował.

Renault Twingo GT TCe 110

Renault Twingo GT TCe 110 – zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie mamy to na wahaczach i z przodu i z tyłu natomiast dzięki temu że nie mamy z przodu przegubów napędowych skręt tego auta jest mistrzowski. Mam wrażenie że koła skręcają w stosunku do toru jazdy o prawie 90 stopni. Hamulce są rewelacyjne, prawdziwie sportowe więc zarówno z przodu jak i z tyłu są hamulce tarczowe, przednie wentylowane. Tym bardziej że koła jakie zastosowano do tak małego auta to 205/45×17. Nam udało się zatrzymać auto na 37.4m ze 100km/h co na małe auto z lekkim przodem jest dobrym osiągnięciem.

Renault Twingo GT TCe 110

Renault Twingo GT TCe 110 – Ekonomia

Auto waży 1000kg więc jest bardzo lekkie możemy dzięki temu liczyć nie tylko na dużą dynamikę ale też na rozsądne zużycie paliwa. Nie wpadajmy jednak w euforię bo silniczek jest wyżyłowany więc nie pracuje w optymalnych warunkach. O ile w trasie będzie to trochę powyżej 5.4l/100km a na autostradzie 6.9l/100km to w mieście będzie to zależało od stylu naszej jazdy. Jak wszystkie benzyniaki ten też jest wrażliwy na operowanie pedałem gazu, rozbieżności mogą więc być dość duże. Pamiętajmy że to autko zaprojektowano dla fanu więc zużycie paliwa jest na drugiej pozycji choć i tak nawet jak mu przyciśniemy to w 8l/100km się zmieści.

 

Zobacz również Audycja na biegu Nissan Micra ig-t 90 oraz Renault Twingo GT TCe 110

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.