test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6

Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6

Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6

Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6

Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6

Okiem Technicznym

Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6 – Silnik/skrzynia

Silnik ma jedynie 3 cylindry bo teraz taka moda na obcinanie cylindrów, brzmi jak pralka ale generalnie ma ciąg jak należy. Z 1200ccm wyciągnięto 110KM a więc nic wyczynowego ale masa auta jest niska więc w zupełności wystarcza. 205 Nm momentu obrotowego powoduje że auto przyspiesza do setki w trochę powyżej 10s. Obroty mocy maksymalnej to 5500obr/min więc dość nisko, w kabinie dzięki temu prawie go nie słychać. Natomiast automatyczna skrzynia biegów pracuje całkiem sprawnie choć czasem czuć lekkie szarpnięcie. Generalnie to jest automat typowy dla normalnej eksploatacji więc jeśli ktoś oczekuje sportowej pracy to nie tu, ten model to oaza spokoju. Komfort to podstawa.

Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6 –

Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6  – zawieszenie/koła/hamulce

I tu znów prostota i niezawodność, przednie zawieszenie to kolumny MacPherson a tył to belka skrętna, żadne cuda. To zawieszenie jest sprawdzone więc nie będzie kłopotów w trakcie eksploatacji. Jak w każdym Citroenie najważniejszą sprawą jest komfort choć przecież w rajdach WRC jeżdżą właśnie C3 i to z dobrymi rezultatami. Hamulce tarczowe na obu osiach tyle że wentylowane jedynie na przodzie ale przy tej masie nie ma innej potrzeby. Koła 205/50×16 dają rewelacyjną przyczepność bo relacja szerokości do masy jest bardzo korzystna bo C3 waży 1050kg. To tak jakby w BMW 320 o masie 1450kg koła miały szerokość 255mm czyli w wersji M, wyobraźcie sobie jak C3 trzyma się drogi i jak hamuje.

Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6

Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6 – Ekonomia

Ekonomia w tym przypadku jest bardzo dobra, jak wspominałem o masie auta jest ona jak na te gabaryty bardzo mała. Praw fizyki nie oszukamy dlatego to auto w klasie jest chyba jednym z najoszczędniejszych. Średnie z testu to 5.7l/100km ale jadąc w trasie zgodnie z przepisami wyrobimy się realnie w 4.8l/100km. Patrząc na ekonomię i dopłatę do diesla w przypadku tego auta jednostka benzynowa jest bezkonkurencyjna

Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6

 

A może Test Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi ?

 

 

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.