renault-koleos-dci-175-x-tronic-4x4-

Test Renault Koleos DCI 175 X-Tronic 4×4

Test Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4×4

Test Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4×4

Test Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4×4

Okiem Technicznym

Test Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4×4 – Silnik/skrzynia

Stare dobrze zrobione 2L turbodiesel znany z innych produktów aliansu tu ma 175KM już przy 3750 obr/min i 380NM. Moment obrotowy jest tu celowo obniżony by oszczędzać skrzynię bezstopniową która w swej naturze multiplikuje momen dostarczany na koła. Skrzynia to produkt JATCO czyli Japan Automatic Transmission Company, producenta ponad 40% skrzyń bezstopniowych dostarczanych na Świecie. Są to małe kompaktowe i trwałe jednostki. Chyba nawet jest szansa na wyparcie tradycyjnych automatów przez skrzynie bezstopniowe skoro Subaru już tylko takie automaty montuje do swoich samochodów. Czasy kiedy to Audi ze swoim multitronikiem miało katastrofę ze względu na trwałość a raczej jej brak, większość padała przed 200tys km przebiegu.

Test Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4×4

Test Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4×4 – zawieszenie/koła/hamulce

Nowy Koleos ma z przodu kolumny McPherson a z tyłu zawieszenie niezależne wielowahaczowe co bardzo poprawiło w stosunku do poprzednika stabilność w czasie jazdy. Dzięki nowemy zawieszeniu Koleos nie boi się dużych szybkości oraz poprzecznych nierówności na zakrętach. Bezpieczeństwo jazdy jest o niebo większe, przyczyniły się do tego także koła, tu w rozmiarze 225/55×19. Renault we wszystkich modelach postawiło na większe średnice obręczy i niższe profile ogumienia bo to ma wyraźny wpływ na stabilność auta. Hamulce tarczowe wentylowane z przodu mają co robić bo auto jest duże ale nie jest przesadnie ciężkie, waży 1650kg w naszej testowej wersji. Nie powoduje to jednak przegrzewania się układu hamulcowego nawet przy hamowaniu z dużej prędkości przy pełnym obciążeniu.

Test Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4×4

Test Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4×4 – Ekonomia

Jak wspominałem nowa jednostka napędowa jest bardziej wydajna i ma lepszą skrzynię biegów. Nie oznacza to jednak że zużycie paliwa będzie jak aucie miejskim. Tradycyjnie deklaracje producenta możemy włożyć między bajki bo w mieście 6.2 to raczej wykluczone ale jest nieźle. Auto tych gabarytów zadowoli się 7.5l/100km w mieście to, w trasie jest jeszcze lepiej bo przy 90km/h zmieścimy się w 6.7l/100km co naprawdę odbiega o kilkanaście procent od deklaracji producenta.

Zobacz też Test Citroen C3 PureTech 110 S&S EAT6




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.