Test Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi

Test Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi

Test Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi

Test Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi

Test Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi

Okiem Technicznym

Test Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi – Silnik/skrzynia

Silnik jak wszystkie auta marki ma jedyniesłuszną pojemność i ilość cylindrów czyli 2.o 4cyl. Parafrazując Henry Forda do Volvo możesz sobie zamówić dowolnie duży silnik z dowolną ilością cylindrów… pod warunkiem że będzie to dwa litry i cztery cylindry. W naszym przypadku te dwa litry i cztery cylindry były napędzane olejem napędowym i zasilane turbosprężarką. Wyciśnięto z podwójnego turbo aż 235KM i 480Nm, tak dla przykładu to jeszcze 5 lat temu taką moc i moment obrotowy miały silniki 3.0 6 cylindrów. Wyobraźcie sobie postęp technologiczny i jakość materiałów bo warunki pracy są tu ekstremalne. Do tego dokładamy 8biegowy automat i mamy przy 100km/h 1500 obr/min co z jednej strony daje ekonomię a z drugiej rewelacyjną dynamikę. To wszystko przekazuje napęd na 4 koła w formule 4WD czyli sztywno przód i tył Haldex.

Test Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi

Test Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi – zawieszenie/hamulce

Przód to znów nieśmiertelne McPhersony a tył wielowahacz co daje komfort i dobrą trakcję jeśli dorzucimy hydromagnetyczne amortyzatory to brakuje nam tylko fajerwerków. Ha, są i fajerwerki, zawieszenie jest regulowane pod kątem wysokości(patrz zdjęcie bagażnika z butlami), jedziemy w trybie sport, jedziemy w dół. Jedziemy w teren zawias się podnosi, rewelacja. Koła 235/55×19 trochę przywąskie ale cóż, hamulce tarczowe i z przodu wentylowane.  To wszystko powoduje że jazda może być nad wyraz komfortowa ale jak trzeba auto staje się sportowcem. Przyspiesza w 7s do setki a prędkość max to 220km/h, potrzebna więc wyobraźnia.

Test Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi

Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi – Ekonomia

Duży SUV który przyspiesza w 7s do setki i ma możliwość rozpędzić się do 220km/h może w mieście palić 7l/100km. Tak i to nie w czasie jazdy jak ciotka Pelagia ale normalnego przemieszczania się bez eko-jazdy. Auto nie jest hybrydą, nie odzyskuje energii hamowania, waży prawie 2 tony i jest ekonomiczne. Szwedzi z chińczykami zrobili rewelacyjną robotę. W trasie jest jeszcze lepiej bo przy jeździe 90km/h wyrobimy się poniżej 5l/100 km, niebywałe. Nawet przy prędkości autostradowej spalimy poniżej 7 litrów ropy, jak oni to zrobili nie mam pojęcia ale tak to wygląda.

Volvo-XC60-D5-R-design-i-Wideorejestrator-Mio-MiVue-786-WiFi-4

Volvo XC60 D5 R design i Wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi – wideo na pokładzie

Jeśli chcecie być bezpieczni ale też mieć dowód na wypadek wypadku załóżcie sobie wideorejestrator. Sprawdziliśmy Mio MiVue 768 WiFi na pokładzie naszego Volvo. Z jednej strony auto ma idealne zawieszenie więc nie trzęsie ale gdyby nawet… to Mio ma bardzo solidną stabilizację obrazu, jak widzicie nic nie widać czyli działa. Nic nie widać więc widać wszystko bez zarzutu dlatego w stosunku do Mio nie mamy nic do zarzucenia no chyba dobrą muzę na pokład. Obraz w jakości HD to fajna dokumentacja przebytej podróży zwłaszcza kiedy jadąc nie możemy się rozglądać, szczegóły sobie odtworzyby bezpiecznie w domu na monitoprze albo jeszcze lepiej na naszym TV HD.

Volvo-XC60-D5-R-design-i-Wideorejestrator-Mio-MiVue-786-WiFi-5

 

Zobacz też : Test Renault Captur TCe EDC 120

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.