Umowa Kolei Mazowieckich

Koleje Mazowieckie podpisały rekordową umowę na 2,2 mld zł

Koleje Mazowieckie zakupiły 71 pociągów elektrycznych

Koleje Mazowieckie wożą pasażerów już 13 lat. W ciągu ich działalności powstało 317 składów pociągów do przewożenia. Pociągów będzie jeszcze więcej, co ważne będą to pociągi elektryczne i będzie ich aż 71. Właśnie została podpisana umowa Kolei ze Stadler Polska Sp. z o.o., który dostarczy elektryczne zespoły trakcyjne. – Kiedy tworzyliśmy Koleje Mazowieckie, dysponowały one jedynie dzierżawionymi i dość wysłużonymi pojazdami. Dziś wożą pasażerów 317 składami, a po tym zakupie będzie ich 388. KM są teraz fenomenem na skalę krajową. Od kilku lat zajmują drugie miejsce pod względem liczby przewożonych podróżnych. Do tego są najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w kraju. – zauważa marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik

Umowa Kolei Mazowieckich

Koleje Mazowieckie – Jakie będą nowe pociągi?

Przede wszystkim będzie ich więcej, co za tym idzie zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na Mazowszu. Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich zwraca uwagę na komfort i wygodę pasażerów – Dzisiejsza umowa jest swego rodzaju przełomem. Wierzę, że ten zakup przełoży się na jeszcze większą satysfakcję tych, dla których to wszystko robimy – naszych podróżnych.

Jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno – dźwiękowej czy bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi będą osiągały prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. Będą również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie nowe pojazdy mają być wyposażone w urządzenia ETCS (europejski system sterowania).

Umowa Kolei Mazowieckich

Koleje Mazowieckie – Koszty inwestycji

Koszt zakupu to ponad 2,2 mld zł brutto. Spółka na realizację tej inwestycji aplikuje o środki unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Poziom dofinansowania wynosi 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych, do których zaliczają się zakup taboru i symulatora jazdy pociągiem, szkolenia pracowników oraz pakiety pozderzeniowo-naprawcze. Wydatki dotyczące serwisu będą pokrywane ze środków własnych przewoźnika. Co bardzo ważne, wszystkie zamówione pociągi zostaną wyprodukowane na Mazowszu – w zakładach firmy Stadler w Siedlcach. Do końca 2017 r. wyprodukowano tu łącznie 386 pociągów, które obsługują rynek polski, niemiecki, włoski, holenderski, węgierski, czeski i białoruski. Po polskich torach jeżdżą 54 nowoczesne pociągi FLIRT (10 – Koleje Mazowieckie, 4 – Koleje Śląskie, 20 – Łódzka Kolej Aglomeracyjna, 20 – PKP Intercity). Pojazdy zostaną dostarczone w kilku transzach. Dodatkowo dzięki zamówieniu KM w zakładzie Stadler powstanie 200 nowych miejsc pracy.

Koleje Mazowieckie – Umowa podpisana

Umowę ramową dotyczącą zakupu 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych podpisali 17 stycznia 2018 roku Robert Stępień – prezes zarządu Kolei Mazowieckich, Czesław Sulima – członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny spółki, a także Peter Spuhler – właściciel i przewodniczący rady nadzorczej Stadler Rail. Umowa opiewa na ponad 2,2 miliarda złotych i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych.

Zobacz też Konkurs fotograficzny SEN DZIECKA




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.