Test Infiniti Q30 DCT 156KM

Test Infiniti Q30 DCT 156KM

Test Infiniti Q30 DCT 156KM

Test Infiniti Q30 DCT 156KM

Test Infiniti Q30 DCT 156KM

Okiem Technicznym

Test Infiniti Q30 DCT 156KM – Silnik/skrzynia

Cały zespół napędowy Q30 jakie testowaliśmy pochodził z Mercedesa, silnik o pojemności 1600 cm3 jest jednym z powszechniej stosowanych. Nasza wersja legitymowała się mocą 156KM dostępnych już od 5300 obr/min. Moment obrotowy w maksymalnej wartości dostępny już od 1250 obr/min czyli lepiej jak w niejednym dieslu i mamy go aż do 4000 obr/min w wartości 250Nm. Takie parametry pracy silnika powodują że nie ma zjawiska braku mocy, nawet jeśli jest to prędkość autostradowa. Skrzynia biegów oczywiście szybko dobiera właściwe przełożenia do stylu jazdy. DCT to jedna z najlepszych dwusprzęgłówek na rynku opracowana przez inżynierów Daimlera. Skrzynia ma 7 przełożeń a ich zmiana następuje naprawdę bezproblemowo.

Test Infiniti Q30 DCT 156KM

Test Infiniti Q30 DCT 156KM – Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie z przodu na kolumnach McPherson a z tyłu na wielowahaczach daje komfort ale i ze względu na dosyć twarde amortyzatory gazowe dobre trzymanie drogi. Brakowało mi regulowanego zawieszenia ze zmienną twardością amortyzatorów bo to by idealnie pasowało do charakteru auta tym bardziej że mamy opony 235/35×19 co w pewnych warunkach powoduje że ze względu na nierówności pragniemy miękkości. Czasem jednak przy szybszej jeździe potrzeba by była posiadania twardszych amortyzatorów zwłaszcza na polskich drogach więc apeluję do producenta o opcjonalny wybór takiego zawieszenia. Hamulce wyposażone są w nawiercane wentylowane tarcze z przodu i z tyłu i w naprawdę potężne zaciski, są bezwzględnie skuteczne.

Test Infiniti Q30 DCT 156KM

Test Infiniti Q30 DCT 156KM – Ekonomia

To jest najsłabszy punkt Q30, wiedząc że zespół napędowy pochodzi m.in. z Mercedesa C180 będziemy rozczarowani. O ile nie można mieć zastrzeżeń do dynamiki oraz kultury pracy to zużycie jest piętą achillesową. Nie udało nam się zejść w trasie poniżej 6,5l a na ekspresówce mniej jak 7,8 przy prędkości 120km/h nie jest możliwe. Szkoda bo to trochę dużo jak na tak nowoczesne auto. Jedno jest pewne, radości z jazdy nie zabierze nam nawet spalanie większe o 15% od oczekiwanego. Dodatkowym bonusem dla chcących się wyróżniać będą spojrzenia przechodniów i innych kierowców, auto się podoba i to jest FAKT!!!

Test Infiniti Q30 DCT 156KM

Przeczytaj także Test Suzuki SX4 S-Cross Boosterjet 4wd 6at




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.