Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6

Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6

Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6 to test auta dokładnie omówiony przez Pawła Kubalskiego, który kontynuuje testowanie francuskiej motoryzacji…

Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6

Jednym z najpopularniejszych modeli aut produkcji francuskiej jest trzystaósemka dlatego postanowiliśmy się temu przyjrzeć. Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6 to zapoznanie się z nowym liftingowym modelem 308 tym razem w wersji 130 konnej. Jest to downsizingowa jednostka o 3 cylindrach, doładowaniu powietrza turbosprężarką oraz bezpośredni wtrysk benzyny i po cztery zawory na cylinder. To wszystko sprawia dobre wrażenie bo moc przy niskich obrotach ale też moment jest dostępny przy 1250 obr/min w swej maksymalnej wartości. To powoduje że automatyczna skrzynia która ma sześć przełożeń specjalnie nie musi kombinować z doborem przełożeń. Silnik jest bardzo elastyczny, przez co jest dynamiczny i ma bardzo ograniczony apetyt na paliwo. Poza irytującym dźwiękiem pracy 3 cylindrów silnik nie wykazuje ani drgań ani braku mocy, jest też dosyć cichy jak na 3 cylindry.

Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6

Oczywiście to wszystko trzeba zahamować więc hamulce zastosowane w tym modelu są co najmniej wystarczające a dodatkowo auto jest bardzo lekkie. Zawieszenie to McPhersony z przodu i belka skrętna z tyłu, wszystko tłumione amortyzatorami gazowymi więc jest dość twardo ale sprężyście. Wrażenia z jazdy są bardzo dobre, tak trochę w kierunku sportowym bo trzymanie drogi nawet na zimówkach jest co najmniej wystarczające. Jedną z najmocniejszych stron auta jest estetyka, francuski sznyt robi swoje, nie ma topornych krawędzi i ociężałości jak w autach niemieckich. Choć to auto z dołu segmentu średniego to materiały są dobre a przy tym ciekawie dobrane. Nic nas nie będzie rozpraszać w czasie jazdy i wszystko jest w zasięgu ręki, ergonomia jest wzorowa. Miłośnicy dziesiątek lampek i wyglądu deski jak w promie kosmicznym będą zawiedzeni, co nie musi się nie wyświetla. Po co ma się świecić coś by nas informować że się nie popsuło albo że działa poprawnie?

Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6 1

Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6 2

Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6 3

Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6 4

Audycja na biegu Peugeot 308 PureTech 130 EAT6 5

Zobacz też Test Peugeot 308 PureTech 130 EAT6 i wideorejestrator Mio MiVue 786 WiFi

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.