Test Renault Megane GrandCoupe TCe 130 EDC

Test Renault Megane GrandCoupe TCe 130 EDC

Test Renault Megane GrandCoupe TCe 130 EDC

Test Renault Megane GrandCoupe TCe 130 EDC

Okiem technicznym

Test Renault Megane GrandCoupe TCe 130 EDC – Silnik/skrzynia

Silnik to dobra pozycja w menu, cztery cylindry choć jedynie 1200cm3, doładowanie sprężarką o małej średnicy. To turbo to klucz do wyeliminowania turbodziury, prawie brak bezwładności, wirnik kręci się ponad 100tys obr/min. W przeciwieństwie do innych nowych jednostek w okolicy litra pojemności ten nie ma uciętego cylindra, ma ich 4 sztuki i dobrze mu z tym. Mocy nie brakuje bo mamy do dyspozycji 130KM już przy 5500 obr/min a moment to 205 Nm od 2000 obr/min. Są to wystarczające wartości do normalnego przemieszczania się a rozpędzanie do 180km/h nie jest problemem. Pomaga w tym 7 biegowy automat który płynnie zmienia biegi a na konsoli możemy sobie wybrać program pracy silnika i skrzyni.

Mamy do dyspozycji 4 pozycje, eko, normal i sport i indywidual. W trybie sport działa to wszystko jakbyśmy mieli więcej mocy, reakcje są szybsze a zmiany na wyższe biegi przy większej prędkości wału. Generalnie jest frajda z jazdy zarówno po mieście jak i na trasie, choć auto waży trochę ponad 1200kg to ma świetną aerodynamikę, jest mało wrażliwe na wiatr boczny. To ważne bo wyprzedzając ciężarówkę wpadając w jej turbulencje przy dużej prędkości auto pozostaje stabilne.

DSC_0554

Test Renault Megane GrandCoupe TCe 130 EDC – Zawieszenie/koła/hamulce

Jak w innych wersjach Megane z przodu zamontowano kolumny McPherson a z tyłu wielowahacz, tak samo w benzynie jak i w dieslu. Rozwiązanie stare i sprawdzone. Jak patrzę na innych producentów to jeszcze chyba nikomu nie udało się zrobić takiego rozwiązania jak McPhersonowi. Tradycyjnie tego typu rozwiązanie jest bardzo sprawne a jeśli jest dość sztywno zestrojone zapewnia bardzo dobre trzymanie drogi. Trzymanie drogi jest ponadprzeciętne też ze względu na aerodynamikę, wyprzedzając TIRa nie musimy się obawiać zdmuchnięcia z drogi. Przejeżdżaliśmy blisko z dużymi nadwyżkami prędkości i nawet małego bujnięcia nie było czuć. Hamulce z przodu tarcze wentylowane a z tyłu tarcze zwykłe. Koła 225/40×18 przy tak małej masie auta powodują że przyczepność jest rewelacyjna. Nawet na zimowych oponach udało nam się zatrzymać auto na 39.5. ze 100km/h.

Test Renault Megane GrandCoupe TCe 130 EDC

Test Renault Megane GrandCoupe TCe 130 EDC – Ekonomia

I tu mimo że benzyna dramatu nie ma pod warunkiem że nie jeździmy ponad 140km/h, nie mam pojęcia czemu powyżej tej wartości zaczyna się paliwożerność. Średnio udało nam się pomimo zimy zmieścić w 7l/100 km, w mieście dobijaliśmy do 8l/100 ale korki i minus 14 swoje robią. W trasie jest fajnie bo jeżdżąc zgodnie z przepisami(tak, niektórzy tak jeżdżą) na zwykłej drodze możemy liczyć na 4,9l na setkę. Na ekspresówce zmieścimy się w 6,2l. Niestety przy 150km/h zrobiło się prawie 8l na setkę, trochę dużo jak na takie lekkie auto i tak dobrą aerodynamikę.

Przeczytaj również Test Renault Trafic dCi VIP




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.