Test Renault Trafic dCi VIP

Test Renault Trafic dCi VIP

Test Renault Trafic dCi VIP

Test Renault Trafic dCi VIP

Test Renault Trafic dCi VIP

Okiem technicznym

Test Renault Trafic dCi VIP – Silnik/skrzynia

Silnik 1600 cm3 z zapłonem samoczynnym nie jest zbyt duży, jest to ten sam silnik co w Megane dCi. Jest jednak różnica, w Megane z reguły występuje z mocą 130KM tu ma 145KM i jest wyposażony w podwójne turbo. To powoduje że moc maksymalna dostępna jest już od 3500 obr/min a maksymalny moment obrotowy ma 340 Nm od 1500 obr/min. Auto jest w miarę dynamiczne, silnik jest na tyle elastyczny że sześć przełożeń jakie mamy do dyspozycji jest wystarczające. Niestety skrzynia jest manualna i choć silnik nie zmusza nas do częstej zmiany biegów to jest pewna uwaga. Silniki słabsze mają pojedyncze turbo i mniej mocy, najsłabsza wersja mniej jak 100 KM. Nie testowaliśmy jej ale ta najsłabsza wersja zamęczy nas irytacją z braku mocy i momentu obrotowego.

Test Renault Trafic dCi VIP

Test Renault Trafic dCi VIP – zawieszenie/koła/hamulce

Koła zastosowane w Traficu wydają się trochę małe, 215/65×16 w aucie które przy pełnym załadunku przekroczy masę dwie i pół tony to za mała powierzchnia styku z nawierzchnią. Hamulce tarczowe na obu osiach mają średnicę prawie 300mm są wystarczające ale ja lubię mieć nadwyżkę w sferze bezpieczeństwa. Dobrze że choć twardość zawieszenia jest mądrze zaplanowana. Nawet przy dużym załadunku auto nadal jest sztywne niemniej jednak nie polecam jazdy z prędkością wyższą jak 110km/h. Powyżej tej prędkości skuteczność hamulców będzie niższa i choć faddingu nie zanotowaliśmy to jednak należy uważać zwłaszcza latem.

Test Renault Trafic dCi VIP

Test Renault Trafic dCi VIP – Ekonomia

To duże auto i ma dużą powierzchnię czołową więc przy prędkościach powyżej 100km/h zużycie gwałtownie szybuje w górę. Średnie z testu to 8l więc rozsądne jak na auto ważące ponad 2t, w trasie przy 90km/h zmieścimy się w 6,5l/100 km i to przy pełnym załadunku ale przy 120km/h będzie to już prawie 9l. To jednak i tak jest niewiele jeśli wyobrazimy sobie że maksymalna masa może dochodzić do 3t. Marzy nam się automatyczna skrzynia biegów i trochę lepsza tapicerka, bliższa autu klasy średniej przynajmniej tu w wersji VIP!!!

Test Renault Trafic dCi VIP

Przeczytaj również Test Subaru XV Boxer Lineatronic




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.