Test Skoda CitiGo 5D 75KM

Test Skoda CitiGo 5D 75KM

Test Skoda CitiGo 5D 75KM

Test Skoda CitiGo 5D 75KM

Test Skoda CitiGo 5D 75KM

Okiem technicznym

Test Skoda CitiGo 5D 75KM – Silnik/skrzynia

Silnik ma 1 litr pojemności ale jedynie 3 cylindry bo czwarty obcięli księgowi, szkoda że nie ma doładowania. O ile moc 75 koników jest wystarczające o tyle mniej jak 100Nm jest problemem oraz to że do 2tys obrotów mamy go mniej jak 80%. Dramat, nie wyobrażam sobie jak jeździ wersja 60KM, ten mocniejszy powinien być jedyny. Do spokojnego przemieszczania jest wystarczający ale biada temu do wrzuci na pokład 4 osoby i dodatkowo bagaż. Jest to więc auto na zakupy, typowo miejskie albo dla przedstawiciela handlowego, ostudzi jego zapędy. Skrzynia biegów ma 5 przełożeń więc nie jest to auto sportowe, pięć biegów w zupełności wystarcza bo są dobrze zestopniowane. Automatyczna skrzynia jest dostępna jedynie w wersji Monte Carlo.

Test Skoda CitiGo 5D 75KM

Test Skoda CitiGo 5D 75KM – Zawieszenie/koła/hamulce

Oczywiście w zawieszeniu przełomu nie ma, MacPhersony z przodu i belka skrętna z amortyzatorami gazowymi z tyłu. Hamulce z tyłu bębnowe z przodu tarcze wentylowane, specjalnie się nie napracują bo masa auta to miniej jak 1000 kg. To powoduje że zanotowana droga hamowania ze 100km/h na oponach 185/55×15 jest poniżej 39m. W autach miejskich taki wynik jest do przyjęcia natomiast porażający jest fakt obecności opon wielosezonowych. Coraz powszechniej producenci zakładają wielosezonowe opony w autach do sprzedaży. To urąga bezpieczeństwu ale cóż, jedni starają się zwiększać bezpieczeństwo inni szukają tanich rozwiązań.

Test Skoda CitiGo 5D 75KM

Test Skoda CitiGo 5D 75KM – Ekonomia

Tu cuda nie są potrzebne bo i wielkość silnika, masa auta i moc napędu powodują naturalną ekonomię. Normalnie jeżdżąc możemy oczekiwać w mieście 5.6l/100km a w trasie 4.5/100km benzyny 95 oktanów. Nawet jeśli zaszalejemy to zużycie nie przekroczy 8l więc raczej jest przyzwoicie. Ciekawi nas natomiast jakie jest zużycie wersji słabszej, jak znamy realia to identyczne.

Przeczytaj również Test Renault Trafic dCi VIP




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.