Test Mazda CX-5 Skyactiv-G AWD

Test Mazda CX-5 Skyactiv-G AWD

Test Mazda CX-5 Skyactiv-G AWD

Test Mazda CX-5 Skyactiv-G AWD

Test Mazda CX-5 Skyactiv-G AWD

Okiem technicznym

Test Mazda CX-5 Skyactiv-G AWD – Silnik/skrzynia

Downsizing czasem mnie przeraża kiedy do auta jak Talisman wkłada się silnik 1500cm3 o porażających 110KM. Tu mamy 2,5L atmosferyczną benzynę generującą 192KM i co zaskakujące w rzędzie jest tylko 4 cylindry. Dostajemy 256Nm już przy 3200obr/min co przy atmosferycznym silniku jest wyczynem tym bardziej moc przy 5700obr/min. Takie parametry powodują że przy 6biegowym automacie mamy sprint do setki w 8,2s i to przy jakim brzmieniu motoru… Brzmienie silnika naturalne bez potrzeby oszukiwania w audio pokładowym. Największe zastrzeżenie mam do skrzyni, ma jedynie 6 biegów a to już nie te czasy. Mazda aspiruje do PREMIUM więc wydaje mi się że 7 przełożeń to minimum, na szczęście mamy AWD czyli permanentny napęd na wszystkie koła, to zapewnia stabilność zwłaszcza zimą.

Test Mazda CX-5 Skyactiv-G AWD

Test Mazda CX-5 Skyactiv-G AWD  – Zawieszenie/koła/hamulce

Regulowana twardość zawieszenia jest tu niedostępna niestety ale jest ono rozsądnym kompromisem między twardością typu sport a komfortem. W rezultacie mamy dość sprężyste nastawy dobrze znoszące polskie drogi z dziurami, wybojami i tarką. Oczywiście przód to McPherson ale za to z tyłu jest zawieszenie wielowahaczowe. Hamulce tarczowe z tyłu i tarcze chłodzone z przodu bardzo skuteczne dzięki zawieszeniu ale i koła 225/45×19 są trochę za wąskie ale trakcja tego modelu jest naprawdę imponująca zwłaszcza na nierównych zakrętach.

Mazda CX-5 Skyactiv-G AWD

Test Mazda CX-5 Skyactiv-G AWD – Ekonomia

Spalanie tego silnika jest zaskakujące jak na tak dużą pojemność, w trasie można liczyć na 7,5l/100km natomiast w mieście na 9,5. Oczywiście to są wartości związane ze spokojną jazdą, jeśli użyjemy mocy otrzemy się o 12l/100km co i tak jest do przyjęcia bo auto duże. Myślę że filozofia Mazdy zostanie doceniona po latach kiedy to wszyscy kupując używane auto o przebiegu 200tys km zastanowią się w jakim stanie jest turbina i panewki w takim audi 1,4tsi. Mazda ze swoim atmosferycznym silnikiem przeżyje takie wypierdki dwukrotnie paląc rozsądnie i dając radość z bezawaryjności i naturalnego brzmienia silnika.

Przeczytaj również Test Mazda 6 2,5 192KM model 2017 SkyActiv

 

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.