Audycja na biegu Subaru Impreza Boxer Lineartronic 156KM

Test Subaru Impreza Boxer Lineartronic 156KM

Test Subaru Impreza Boxer Lineartronic 156KM

Test Subaru Impreza Boxer Lineartronic

Test Subaru Impreza Boxer Lineartronic

Okiem technicznym

Test Subaru Impreza Boxer Lineartronic – Silnik/skrzynia

Silnik w naszym testowym Subaru XV to benzynowy boxer po raz pierwszy z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Kiedy takie zasilanie jest już powszechne Subaru jako jedno z ostatnich dołącza do wszystkich, i dobrze, wolimy benzynę niż diesle. Ten krok potwierdza skoncentrowanie się na silnikach benzynowych. Podniesiono lekko moc do 156 KM przy 6200 obr/min, moment maksymalny to 196 Nm przy 4000 obr/min. Niestety nie odczujemy dużej różnicy w stosunku do poprzedniej wersji bo to tylko 6KM. Wartości nie są monstrualne ale właśnie dla tego mamy tu skrzynię bezstopniową która utrzyma silnik w optymalnych warunkach obciążeniowych. Jeśli przyspieszamy gwałtownie ona utrzyma silnik pomiędzy prędkością obrotową maksymalnego momentu obrotowego a maksymalnej mocy. Wtedy mamy największą dynamikę, kiedy jedziemy spokojnie np. używając aktywnego(świetnego) tempomatu okaże się że przy 90km/h mamy 1400 obr/min. Wartość niespotykana w benzynowcach, bardzo pomaga w obniżeniu zużycia paliwa ale z tym zużyciem nie jest najlepiej.

Test Subaru Impreza Boxer Lineartronic

Test Subaru Impreza Boxer Lineartronic – Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie z przodu to kolumny McPherson ze sprężynami śróbowymi a z tyłu jest wielowahaczowe amortyzatory są gazowe co daje bardzo dobre trzymanie drogi ale i bezdroża. Hamulce z tyłu tarczowe z przodu tarczowe wentylowane. Koła 225/40×18 są wystarczające i mają o cal większą średnicę felgi. Taki typ zawieszenia przy tak niskim profilu opon zachowuje się rewelacyjnie, pomimo opon zimowych jakie mieliśmy na naszej testówce zachowanie na drodze było lepsze jak u większości aut z oponami letnimi. Możemy sobie więc wyobrazić jak to auto musi się zachowywać na drodze mając dobre letnie kapcie.

Test Subaru Impreza Boxer Lineartronic

Test Subaru Impreza Boxer Lineartronic – Ekonomia

I tu właśnie widać zalety bezstopniowej skrzyni biegów, okazuje się że w trasie przy 90km/h mamy jedynie 1400 obr/min. Komputer od skrzyni zawsze kombinuje tak by silnik pracował na najniższych obrotach bo ekonomia tego wymaga. To samo w przypadku dynamiki, jeśli chcemy przyspieszać to ustawi obroty pomiędzy momentem a mocą maksymalną. To jednak nie powoduje że będziemy zachwyceni ekonomią, średnie zużycie zimą przy normalnej jeździe musi być powyżej 8l/100km. Nawet w trasie nie udało nam się z Krakowa do Wawy zejść poniżej 7.5l/100km, oczywiście mówię o normalnej jeździe nie jak ciotka. Niestety Subaru nigdy nie było ekonomiczne ale ten samochód bije na głowę konkurencję pod wieloma innymi względami. Cena jego też nie jest przerażająca bo za stówkę mamy duże rodzinne auto w dobrym wyposażeniu.

Przeczytaj również Test Subaru XV Boxer Lineatronic




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.