Audycja na biegu Infiniti Q50S AWD HYBRID DCT

Test Infiniti Q50S AWD HYBRID DCT

Test Infiniti Q50S AWD HYBRID DCT

Test Infiniti Q50S AWD HYBRID DCT

Test Infiniti Q50S AWD HYBRID DCT

 

Okiem technicznym

Test Infiniti Q50S AWD HYBRID DCT – Silnik/skrzynia

Zespół napędowy składa się z silnika benzynowego V6 3.5L 315KM bez doładowania oraz silnika elektrycznego 67KM. Razem daje to max 364 KM i 564 Nm czyli potęga, to wszystko trafia na koła za pośrednictwem 7 stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Żeby opon nie spalić auto ma napęd na obie osie więc możliwość uślizgu nawet na mokrej nawierzchni jest sporadyczna. Układ hybrydowy w Infiniti Q50S Hybrid DCT jest dość niespotykany. Silnik elektryczny spełnia rolę rozrusznika, generatora odzyskującego energię i silnika wspomagającego. W niektórych przypadkach silnik elektryczny może być samodzielnym napędem do ok 60km/h. W korku idealny. Najciekawszym rozwiązaniem jest to że napęd klimatyzacji jest niezależny od silnika spalinowego i w korku podczas auto/stop mamy chłód. To rozwiązanie jest baaaardzo praktyczne, docenicie je w upalne dni.

Test Infiniti Q50S AWD HYBRID DCT

 

Test Infiniti Q50S AWD HYBRID DCT – Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie z przodu dwuwahacz a z tyłu na wielowahaczach daje komfort ale i ze względu na regulowane amortyzatory hydromagnetyczne dobre trzymanie drogi. Możemy sobie zmieniać charakterystykę w trybie Eco, Normal i Sport czyli dla każdego coś miłego. Co do kół to mamy opony 245/35×19 co w pewnych warunkach powoduje że ze względu na nierówności drogi pragniemy miękkości i wtedy ta zmienna charakterystyka jest nieoceniona. Hamulce wyposażone są w nawiercane wentylowane tarcze z przodu i z tyłu i w naprawdę potężne zaciski, są bezwzględnie skuteczne. Pomimo masy dochodzącej do 1900kg a z pasażerami grubo ponad 2 tony hamulce są bezspornie skuteczne. Osobiście wydaje mi się że opony mogły by być ciut szersze choćby ze względu na masę auta bo o ile hamowanie jest ok to jednak ekstremalna jazda połuku pokazuje niedostatki przyczepności.

Test Infiniti Q50S AWD HYBRID DCT

Test Infiniti Q50S AWD HYBRID DCT – Ekonomia

Ci co jeździli autami premium z silnikiem na benzynę o mocy ok 400KM, napędem 4×4 i do tego jeszcze z masą pod 2t wiedzą że średnia poniżej 12l/100km jest wręcz niemożliwa. A tu, proszę, mamy poniżej 9l/100km i to realnego zużycia kiedy musiała być włączona klima w mieście. Nawet szybka jazda autostradą pozwala na zmieszczenie się w 10l/100km jest to wynik bardzo dobry zważywszy że auto przyspiesza do setki w 5 sekund.

Zobacz Test Infiniti Q50S turbo V6




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.