Mitsubishi Eclipse Cross CVT AWD

Test Mitsubishi Eclipse Cross CVT AWD

Test Mitsubishi Eclipse Cross CVT AWD

Mitsubishi Eclipse Cross CVT AWD

Test Mitsubishi Eclipse Cross CVT AWD

Okiem technicznym

Test Mitsubishi Eclipse Cross CVT AWD – Silnik/skrzynia

W Eclipsie zastosowano nowy benzynowy silnik z wtryskiem bezpośrednim i doładowaniem powietrza. To bardzo dobra zmiana bo era silników wolnossących się kończy. Nowy silnik ma 163KM i choć to nie wynik powalający to jednak jego kultura pracy jest bardzo dobra. Maksymalny moment obrotowy to 250Nm już od 1800 obr/min i ciągnie się aż do 4000 obr/min to w połączeniu z bezstopniową skrzynią biegów daje dużą elastyczność. Komputer zawsze stara się tak ustawić przełożenie w stosunku do położenia pedału gazu i warunków zewnętrznych by było albo ekonomicznie i cicho albo dynamicznie. Najbardziej zadziwiającym efektem jest kiedy wciśniemy pedał gazu np. do połowy komputer oceni sytuację i ustali prędkość obrotową silnika.

I tak od np. 20km/h aż do powiedzmy 80km/h silnik będzie na tych samych efektywnych obrotach ale będzie płynnie zmieniało się przełożenie bezstopniowej skrzyni. Brzmi to dziwacznie i na początku człowiek czuje się nieswojo, silnik niby nie kręci się coraz wyżej ale auto się rozpędza CZARY PANIE, CZARY!!! To pomaga w ekonomii ale też i oszczędza mechanikę. Wyobraźcie sobie że przy 90km/h mamy 1700 obr/min, jak w dobrym dieslu tyle że diesle nie kręcą się na 6000 obr/min a on jak trzeba to się kręci. Do tego wszystkiego mamy 4×4, AWD czy jak chce producent AWC. AWC czyli system 4×4 z prawdziwego zdarzenia z centralnym mechanizmem różnicowym i dodatkowo ze szperą na przedniej osi.

Mitsubishi Eclipse Cross CVT AWD

 Test Mitsubishi Eclipse Cross CVT AWD – Zawieszenie/koła/hamulce

Koła 225/55×18 są chyba wystarczające do masy na poziomie 1470kg więc hamulce tarczowe z tyłu i tarcze wentylowane z przodu idealnie się sprawdzą. Zawieszenie McPherson z przodu i multilink z tyłu na amortyzatorach gazowych zapewnia duży komfort. Niestety moje subiektywne wrażenie jest takie że jest za miękkie. Auto jest dość duże i przy prędkości powyżej 140km/h gwałtownie skręcając by np. ominąć przeszkodę nie daje pewności manewru. Jazda Eclipsem daje najlepsze wrażenia do 120km/h i wtedy też jest w nim kompletnie cicho bo silnik obraca się trochę powyżej 2 tys obr/min. Do tej prędkości mamy też bardzo przyzwoitą dynamikę a i jak wspominałem stabilność jest wtedy jeszcze bardzo wysoka.

Mitsubishi Eclipse Cross CVT AWD

Test Mitsubishi Eclipse Cross CVT AWD – Ekonomia

Ekonomia na jaką możemy liczyć przy normalnej jeździe to 7.5 do 8l średniego zużycia, przy jeździe ze stabilną prędkością do 90km/h wyrobimy się w 5l na setkę. Nawet przy 120km/h możemy jeszcze liczyć na 6.5l/100km dzięki właśnie skrzyni CVT. Oczywiście dzięki tej samej skrzyni będzie nas kusiło by depnąć. Niestety wtedy natura silnika benzynowego pokaże swoje oblicze. Wtedy spalanie poszybuje nawet o 50% do tego znanego nam z normalnej jazdy!!!!.

Zobacz Mitsubishi ASX MIVEC 117KM




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.