Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy

Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy

Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy

Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy

Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy

Okiem technicznym

Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy – Silnik/skrzynia

Downsizing, downsizing, downsizing… 1200cm3 w tak dużym aucie to troche mało tym bardziej że np Mazda zwiększa pojemność unikając turbodoładowania. Tutaj na szczęście Renault nie poszedł drogą innych i pozostawił 4 cylindry więc silnik nie brzmi jak pralka. Jest to solidne 130KM oraz 205Nm momentu obrotowego z niskich obrotów bo już od 2000 obr/min. To wszystko na koła trafia za pośrednictwem 7 biegowego automatu dwusprzęgłowego DCT pozwalając w 10s zrobić setkę. Pomaga przy tym masa poniżej 1320kg i auto może pędzić 200km/h, ekonomia jest na przyzwoitym poziomie dzięki bezpośredniemu wtryskowi benzyny. Mamy też funkcję ECO gdzie komputer steruje i silnikiem i skrzynią biegów by z rury wydobywało się jak najmniej związków toksycznych. W tym trybie cierpi dynamika ale zyskuje środowisko a my w razie potrzeby jednym guziczkiem wracamy do normalności!!!!

Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy

Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy – Zawieszenie/koła/hamulce

I znów nieśmiertelny McPherson z przodu, swoją drogą co by oni wszyscy zrobili gdyby nie genialny wynalazca? Z tyłu mamy wielowahacz i ta kombinacja pozwala jechać bardzo komfortowo ale też bezpiecznie przy dużych szybkościach. Renault wykorzystało w nastawach zawieszenia swoje długoletnie doświadczenia w sporcie samochodowym. Koła jakie wybraliśmy do naszego długiego testu są pośrednie czyli mają rozmiar 215/60×17 choć są z wyższym profilem ale wtedy mamy mniejszą stabilność przy szybkich skrętach ale są z niższym profilem. Te z niższym profilem lepiej nadają się do silnika 163KM gdzie przy wyższym SUVie zapewniają lepszą stabilność. My postawiliśmy na rodzinny kompromis pomiędzy trakcją a komfortem zakładając że będziemy go eksploatować w normalnych warunkach.

Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy

Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy – Ekonomia

To jest najsłabsza strona Kadjara, niestety pomijając fakt danych zużycia podanych przez fabrykę kompletnie bez pokrycia to jeszcze jest duży rozrzut zależny od stylu jazdy. Wrażliwość Kadjara na styl jazdy jest ogromna. Potrafi w trasie zejść do 5,1l/100km ale przy spokojnej jeździe, jeśli będziemy niespokojni… To potrafi spalić 2x tyle. W mieście wyrobimy się w 7l/100km co jest wynikiem zadowalającym. Tak naprawdę okaże się po kilkunastu tysiącach kilometrów jaka jest rzeczywistość. Chcemy zobaczyć ile spali w realnych warunkach.

Zobacz Audycja na biegu Citroen C3 Aircross PureTech 110 S&S EAT6 vs Renault Kadjar TCe EDC




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.