Test Renault Talisman TCe 7EDC 4control

Test Renault Talisman TCe 7EDC 4control

Test Renault Talisman TCe 7EDC 4control

Test Renault Talisman TCe 7EDC 4control

Test Renault Talisman TCe 7EDC 4control

Okiem technicznym

Test Renault Talisman TCe 7EDC 4control – Silnik/skrzynia

1,6 TCe czyli benzynowe czterocylindrowe 1600cm3 doładowane turbiną generujące 150KM przy 5300 obr/min ale bez problemu wkręca się na 6000 obr/min. Szkoda że od czasu wprowadzenia modelu nie pokuszono się o jej rozwój bo jest duży potencjał. Moment obrotowy ma wartość 220Nm już przy 2000 obr/min co jest bardzo dobrym wynikiem, mało silników benzynowych ma taki moment przy obrotach raczej zarezerwowanych dla diesla. Taki rozkład mocy i momentu powoduje że auto jest elastyczne i bardzo ekonomiczne a połączenie go z automatyczną skrzynią biegów daje duży komfort jazdy. Skrzynia jest wyposażona w dwa suche sprzęgła i dysponuje siedmioma przełożeniami, kierowca ma możliwość programowego ustawienia parametrów auta takich jak szybkość reakcji na gaz czy sposobu pracy skrzyni biegów.

W trybie eko zespół napędowy będzie starał się pracować w optymalnym zakresie obrotów ale też dynamika będzie podporządkowana ekonomii. Poza trybem normal mamy sport i tu silnik pracuje na rzecz dynamiki. Skrzynia biegów zmienia biegi bardzo szybko ciągnąc do ponad sześciu tysięcy obrotów. Niestety ten tryb nie nadaje się do codziennej eksploatacji bo skrzynia zachowuje się jak w sportowym bolidzie i przy ruszaniu potrafi solidnie szarpnąć więc wybierajmy go do prawdziwie sportowej a więc sporadycznej jazdy. Wybierając Talismana zastanówcie się nad mocniejszą wersją mającą 200KM, jest to dokładnie ten sam silnik ale mocniej doładowany a wrażenia są daleko lepsze.

Test Renault Talisman TCe 7EDC 4control

Test Renault Talisman TCe 7EDC 4control – Zawieszenie/koła/hamulce

Koła o dość niespotykanym rozmiarze w tego typu autach bo 245/40×18 oczywiście nam to nie przeszkadza. Jednak przy systemie 4control oraz aktywnym zawieszeniu auto zachowuje się jak bolid a to przy normalnej eksploatacji oznacza zwiększone bezpieczeństwo. Hamulce z tyłu tarcze z przodu tarcze wentylowane działają bez zarzutu nawet przy hamowaniu z dużych prędkości w gorący letni dzień. Zawieszenie z przodu to nieodzowne kolumny McPherson z trójkątnym wahaczem u dołu. Zawieszenie tyłu to półsztywna oś skrętna i oczywiście aktywne amortyzatory oraz skrętne tylne koła systemu 4control. I tu kolejny raz potwierdza się że wersja 200KM bardziej odpowiada reszcie wyposażenia. Wersję 200KM poproszę.

Test Renault Talisman TCe 7EDC 4control

Test Renault Talisman TCe 7EDC 4control – Ekonomia

Jazda w normalnych miejskich warunkach skutkuje zużyciem na poziomie 7L/100km. Wypad za miasto z przepisową prędkością 90km/h to 5,1L/100km tyle że tak się nie jeździ. Realne zużycie w trasie z prędkością drogo ekspresowej to ok 6,7L/100km. Jeśli bardzo sobie chcemy poszaleć to niestety apetyt benzynowej jednostki gwałtownie się wzmaga nawet do 9L/100km. Przyznam że udało nam się to nawet przekroczyć ale.. jedźmy przepisowo to będzie to z ulgą dla naszego portfela. Z doświadczenia wiemy że wersja 200KM pomimo 1/3 większej mocy zużywa niecałe 0.5l/100km więcej to chyba warto ją rozważyć przy wyborze wersji silnikowej.

zobacz Test Renault Kadjar 130 TCe DCT test długodystansowy




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.