Test VW Polo DSG TSI 115KM

Test VW Polo DSG TSI 115KM – Nowa Odsłona

Test VW Polo DSG TSI 115KM

Test VW Polo DSG TSI 115KM

Test VW Polo DSG TSI 115KM

Okiem technicznym

Test VW Polo DSG TSI 115KM – Silnik/skrzynia

Poprzedni podobny silnik to stary dobry znajomy ze Skody, Seata czy Audi, jeden z najszerzej stosowanych silników benzynowych z doładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Z pojemności 1200cm3 wyciśnięto 110KM już przy 5000 obr/min oraz 175Nm momentu obrotowego pomiędzy 1500 a 4000 obr/min. Takie zestawienie parametrów zapewnia bardzo dobrą dynamikę. Przy takiej masie samochodu gotowego do drogi na poziomie 1135 kg sprawia że jazda jest czystą przyjemnością i spowoduje że nie będziecie się zastanawiali nad wyborem wersji silnikowej. Nowa wersja ma 1000cm3 czyli jedną piątą mniej natomiast ma 5KM więcej. Moment obrotowy zyskał 30Nm ale jest dostępny już od 1800 obr/min i co najważniejsze samochód jest lżejszy o prawie 100kg, to jest potężna zaleta.

Test VW Polo DSG TSI 115KM

Test VW Polo DSG TSI 115KM – Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie jest jak w większości aut z przodu na kolumnach McPherson, z tyłu zaś belka skrętna to już standard . Nasze auto wyposażono w koła 195/55×16, choć zawieszenie nie było twarde to koła dają dodatkowy zapas pewności w zakrętach. Koła są mniejsze i cieńsze jak w poprzedniku ale mamy też niższą masę więc to się kompensuje i dodatkowo lepiej prowadzi w zakrętach. Hamulce choć nie sprawiają wrażenia mocno sportowych to nawet przy specjalnych próbach przegrzania tarcz nie sprawiły wrażenia faddingu co w końcu w tym aucie jest miłym zaskoczeniem.

Test VW Polo DSG TSI 115KM

Test VW Polo DSG TSI 115KM – Ekonomia

I tu jest pewne rozczarowanie. O ile w trasie przy spokojnej jeździe wystarczyło 4,2L/100km i nawet na autostradzie przy 140km/h wystarczyło 6,5L/100km to w korkach… W mieście oczywiście udaje się zejść do 5,5L natomiast jeśli pozwolimy sobie trochę pohasać i użyć tych 115 KM to może spotkać nas nie lada zdziwienie bo 8L/100km skąd w takim małym autku tak duży apetyt. Niestety małe silniki benzynowe mają taką naturę, nie lubią nieregularnego obciążenia ale w trasie odwdzięczą się niskim zużyciem.

Zobacz VOLKSWAGEN POLO 1,2 TSI 110KM




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.