Test VW T-Roc TSI 150KM

Test VW T-Roc TSI 150KM

Test VW T-Roc TSI 150KM

Test VW T-Roc TSI 150KM

Test VW T-Roc TSI 150KM

Okiem technicznym

Test VW T-Roc TSI 150KM – Silnik/skrzynia

Silnik to stary dobry znajomy ze Skody, Seata czy Audi, jeden z najszerzej stosowanych silników benzynowych z doładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Z rozwierconej pojemności do 1500cm3 wyciśnięto 150KM już przy 5000 obr/min oraz 250Nm momentu obrotowego pomiędzy 1500 a 3500 obr/min. Takie zestawienie parametrów zapewnia bardzo dobrą dynamikę co przy masie samochodu gotowego do drogi na poziomie 1350 kg sprawia że jazda jest czystą przyjemnością i spowoduje że nie będziecie się zastanawiali nad wyborem wersji silnikowej. Nasza „testówka” ma skrzynię biegów manualną o sześciu przełożeniach ale występuje też dwusprzęgłowy automat o siedmiu biegach. Jednak nie narzekaliśmy bo manual chodzi bardzo precyzyjnie a przy tej elastyczności motoru nasze obchodzenie się z lewarkiem było sporadyczne ale i sprzęgło wykazuje lekkość obsługi, nawet w korkach nie męczy kierowcy. Dynamika na poziomie 8.3 do setki ociera się o sportowe auto co w SUVach rzadko spotykane.

Test VW T-Roc TSI 150KM

Test VW T-Roc TSI 150KM – Zawieszenie/koła/hamulce

Zawieszenie jest jak w większości aut z przodu na kolumnach McPherson. Z tyłu zaś belka skrętna to już standard . Nasze auto wyposażono w koła 215/40×18 i choć zawieszenie nie było specjalnie twarde to koła dają dodatkowy zapas pewności w zakrętach. Cierpi na tym trochę komfort. Opony z niskim profilem oznacza lepsze trzymanie się drogi na zakrętach ale hamowanie jest bardziej skuteczne. Hamulce choć nie sprawiają wrażenia mocno sportowych to nawet przy specjalnych próbach przegrzania tarcz nie sprawiły wrażenia faddingu co w końcu w tym aucie jest miłym zaskoczeniem. Jest możliwość za dodatkową opłatą zamówić regulowane amortyzatory wtedy otrzymamy 3 poziomy twardości zawieszenia i 5 programów sterowania mechaniką pojazdu. Różne nastawy skrzyni, wspomagania kierownicy oraz pracy silnika.

Test VW T-Roc TSI 150KM

Test VW T-Roc TSI 150KM – Ekonomia

I tu jest pewne rozczarowanie bo o ile w trasie przy spokojnej jeździe zgodnej z przepisami wystarczyło 5.6L/100km… I nawet na autostradzie przy 140km/h wystarczyło 7.2L/100km to w korkach… W mieście oczywiście udaje się zejść do 6L natomiast jeśli pozwolimy sobie trochę pohasać i użyć tych 150KM to może spotkać nas nie lada zdziwienie bo 9L/100km to norma. Tu nasuwa się pytanie i dylemat, czy odpuszczamy sobie ekonomię ewentualnie uczymy się ecodrivingu.

Zobacz Test VW Polo DSG TSI 115KM – Nowa Odsłona




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.