Test Dacia Duster 90KM dCi manual

Test Dacia Duster 90KM dCi manual

Test Dacia Duster 90KM dCi manual

Test Dacia Duster 90KM dCi manual

Test Dacia Duster 90KM dCi manual

Okiem technicznym

Test Dacia Duster 90KM dCi manual – Silnik/skrzynia

Auto nowe a tu niespodzianka, stary dobry znajomy 1.5 dCi znany i z Renaulta i z Nissana z różnych modeli o różnej mocy. Silnik nie jest ferią nowinek technologicznych, nie zachwyca kulturą pracy ale wyrósł już dawno z chorób wieku dziecięcego i możemy zapomnieć o jego istnieniu poza interwałami serwisowymi. 90KM jest generowanych przy 3750 obr/min a 200Nm momentu mamy już od 1750 obr/min, nie są to wartości supersportowe ale da się jeździć dynamicznie. Choć w porównaniu z mocniejszym dieslem mamy 20KM mniej i aż 70Nm mniej to daje radę w 13s zrobić stówkę. Najważniejszymi jednak cechami dla nas jest niezawodność napędu oraz ekonomia jazdy. Napęd jest przenoszony na przednią oś za pośrednictwem 6 biegowego manuala który jest równie niezawodny co silnik.

Test Dacia Duster 90KM dCi manual

Test Dacia Duster 90KM dCi manual – Zawieszenie/koła/hamulce

Jak w poprzednich wersjach Dustera z przodu zamontowano kolumny MacPhersona a z tyłu belkę skrętną z wahaczami ze sprężynami śrubowymi. Rozwiązanie stare i sprawdzone, jak patrzę na innych producentów to jeszcze chyba nikomu nie udało się zrobić takiego rozwiązania jak MacPhersonowi. Niezależnie od nacji i kontynentu jego kolumny są w co trzecim modelu auta, dziś najbardziej liczy się bezawaryjność i cena ale też i koszty eksploatacji. Hamulce z przodu tarcze wentylowane a z tyłu… niezpodzianka! Bębny, prawie bezobsługowe. Koła 215/60×17 przy tak małej masie auta powodują że przyczepność jest co najmniej wystarczająca.

Test Dacia Duster 90KM dCi manual

Test Dacia Duster 90KM dCi manual – Ekonomia

I tu najprzyjemniejsze fakty dla naszego portfela. Średnie zużycie przy naszej dość dynamicznej jeździe to 4,9l/100km ale koleżanki z redakcji mają lżejszą nóżkę i im wyszło 4,3l/100km. Autostrada do ciut ponad piątkę ale na zwykłej drodze przy 90km/h pali jedynie 3,8l/100km a w mieście ciut ponad piątkę. Nie znam drugiego SUVa z taką ekonomią a już na pewno nie za takie pieniądze. To właśnie są fakty dzięki którym Duster od kilku lat jest nr. 1 sprzedaży w segmencie SUV w Polsce.

Zobacz Test Dacia Duster dCi 110KM 4WD manual oraz 2WD Automat




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.