Test Peugeot 308 PureTech 130 manual

Test Peugeot 308 PureTech 130 manual

Test Peugeot 308 PureTech 130 manual

Test Peugeot 308 PureTech 130 manual

Test Peugeot 308 PureTech 130 manual

Okiem technicznym

Test Peugeot 308 PureTech 130 manual – Silnik/skrzynia

Silnik od „downsizingowej pralki”, przepraszam ale irytują mnie trzycylindrówki zwłaszcza o małej pojemności. Oczywiście tutaj wygląda to przyzwoicie, silnik ma duży moment obrotowy bo 230 Nm i to już przy 1750 obr/min. Do tej pory tak niskie obroty silnika dla maksymalnego momentu były zarezerwowane dla diesli, jeśli dodamy do tego 130KM dostępnych już przy 5500 obr/min to jest super. To wszystko przenoszone jest na koła przednie za pomocą 6 biegowego mechanizmu ze zmianą biegów w postaci naszej ręki i nogi czyli sprzęgło i lewarek. Na szczęście skrzynia działa lekko i precyzyjnie więc nie ma stresu nawet w korkach choć ja wolę jednak dopłacić parę tysięcy i mieć automat. Automat też pozwala na ekonomiczną jazdę, niemniej jednak nie wszyscy kochają automaty.

Test Peugeot 308 PureTech 130 manual

Test Peugeot 308 PureTech 130 manual – zawieszenie /koła/hamulce

Hamulce oczywiście z tyłu tarczowe a z przodu dodatkowo wentylowane raczej trudno jest zmusić do faddingu, są odporne na przegrzewanie. Skuteczność hamowania poza sztywnym zawieszeniem idealnie wspomagają koła 225/40×18 czyli o profilu raczej sportowym. Trzeba uważać na wyboje i dziury, łatrwo przeciąć tak niską oponę. Zawieszenie z przodu McPherson z amortyzatorami gazowymi a z tułu belka półskrętna ze stabilizatorem skrętnym i oczywiście amortyzatory gazowe. Jest to tak dobre zawieszenie, pomimo cywilnego nastawienia działa pół-sportowo, daje komfort przy dużej przyczepności.

Test Peugeot 308 PureTech 130 manual

Test Peugeot 308 PureTech 130 manual – Ekonomia

Oczywiście daleko mu do deklaracji producenta natomiast średnie na poziomie 6,5l/100km jest realne dzięki niskiej masie auta I dobrze dobranym przełożeniom skrzyni ale też elastyczności silnika. Jeśli spokojnie pojedziemy w trasę to przy 90km/h wyrobimy się w 4.8l/100 km ale przy prędkości autostradowej będzie to już 7.0l/100 km. Generalnie auto jest godne uwagi jeśli ktoś ma dosyć niemieckiej motoryzacji. Francuzi mają taki wciągający styl.

Zobacz Audycja na biegu Peugeot 308 SW HDI 120KM




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.