Test Renault Megane RS 280KM 4control

Test Renault Megane RS 280KM 4control

Test Renault Megane RS 280KM 4control

Test Renault Megane RS 280KM 4control

Test Renault Megane RS 280KM 4control

Okiem technicznym

Test Renault Megane RS 280KM 4control – Silnik/skrzynia

Silnik to całkiem nowa jednostka, jak pamiętamy poprzedni RS miał 2000 cm3 pojemności i generował 275KM przy 5500 obr/min. Moment to było 360Nm przy 3000 obr/min. Teraz to jest 280KM przy 6000 obr/min ale z mniejszej o 10% pojemności. Moment obrotowy to 390Nm przy 2400 obr/min czyli więcej i to przy 20% niższych obrotach. POTĘGA!!! I choć teoretycznie auto zyskało 0.3s do setki lepszy czas to faktycznie jazda jest diametralnie różna. Silnik nadaje się do normalnej jazdy na co dzień, pomaga w tym profil NORMAL. Dodatkowo pomaga w tym też 6 biegowy automat który płynnie zmienia biegi a na konsoli możemy sobie wybrać program pracy silnika i skrzyni. Mamy do dyspozycji 5 pozycji, eko, normal, RS i indywidual i szalone RACE. Tryb RS możemy bardzo szybko włączyć oddzielnym guzikiem na konsoli i to jest zajebiste. Trybu RACE nie polecam bo wyłącza wtedy całą elektronikę i trzeba umiejętności i wyobraźni by przeżyć. Skrzynia nawet w trybie RS zmienia płynnie choć bardzo szybko biegi. W trybie NORMAL naprawdę jest to owieczka, więc na każdą okoliczność profil a że wygląd ma prawie normalnego auta to idealnie nadaje się na co dzień.

Test Renault Megane RS 280KM 4control

Test Renault Megane RS 280KM 4control – Zawieszenie/koła/hamulce

Jak w innych wersjach Megane z przodu zamontowano kolumny McPherson ze sprężynami śrubowymi a z tyłu wielowahacz. Rozwiązanie stare i sprawdzone w poprzednich RS, jak patrzę na innych producentów to jeszcze chyba nikomu nie udało się zrobić takiego rozwiązania jak McPhersonowi. Nastawy oczywiście różnią się kompletnie od tych z innych Megane. Trzymanie drogi jest wręcz genialne również dlatego że ma system 4control czyli tylne koła są skrętne. Koła 245/35×19 przy tak małej masie auta powodują że przyczepność jest rewelacyjna. No z tą małą masą przesadziłem ale jest podobna do poprzednika czyli 1400kg. Hamulce tarczowe wentylowane na obu osiach nie wiedzą co to przegrzanie. Bardzo mi brakowało regulowanych amortyzatorów, choć dwa tryby. Jeden ciut miękkszy od tego co jest by w trybie normal było bardzo komfortowo. Drugi dla RS i RACE ciut twardszy od obecnego i jest cudo!!!.

Test Renault Megane RS 280KM 4control

Test Renault Megane RS 280KM 4control – Ekonomia

Niech nikt nie liczy na cuda, jazda w trybie RS kosztuje bo silnik jest w stałym pogotowiu by gnać. Różnica w zużyciu w trybie RS i Normal w mieście to ponad 1l/100km. Prawda jest taka że 90% testu to był tryb RS, ten samochód ogłupia więc podam wam zużycie z normalnej eksploatacji fanatyka jazdy takim autem. Miasto 14, trasa 12 średnie 13l/100km i niech normalny fan jazdy nie liczy że będzie mniej. Próbowałem jechać jak ciotka i wtedy były to wartości o 2-3l niższe ale po co komu takie auto do jazdy jak ciotka!!!??? Jeśli macie choć trochę radości z jazdy autem które trakcją bije na głowę auta sportowe droższe 4x musicie przejechać się Renault Megane RS 280KM 4control. Stawiam funty przeciwko kłakom że to WAS ogłupi!!!! Tak zaczyna się każda prawdziwa miłość!

Zobacz Test Renault Megane GrandCoupe TCe 130 EDC




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.